ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فروشنده» اصغر فرهادی در بین ۹ نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان

آکادمی اسکار در لس آنجلس، «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی را به‌عنوان یکی از ۹ فیلم اولیه نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار معرفی کرد.

آکادمی اسکار در لس آنجلس، «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی را به‌عنوان یکی از ۹ فیلم اولیه نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار معرفی کرد.

اصغر فرهادی در میان بازیگران و دست‌اندرکاران فیلم «فروشنده» ـ شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن

به‌گزارش سایت ورایتی، آکادمی اسکار در مرحله بعدی از این ۹ فیلم پنج فیلم نهایی را انتخاب خواهد کرد. اسامی پنج فیلم نهایی در روز ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ / ۵ بهمن ۱۳۹۵ اعلام خواهد شد.

هشت فیلم رقیب «فروشنده» در مرحله کنونی، عبارتند از: «تونی اِردمان» ساخته مارن آده از آلمان (برنده جایزه بهترین فیلم سال اروپا)، «بهشت» به‌کارگردانی آندری کانچالوسکی فیلمساز نامدار روسیه، «این فقط آخر دنیاست»  ساخته خاویر دالان از کانادا، «تانا» به کارگردانی بنتلی دین و مارتین باتلر از استرالیا، «سرزمین مین» ساخته مارتین زاندولیت از دانمارک، «انتخاب پادشاه» به کارگردانی اریک پُپه از نروژ، «مردی به نام اوو» ساخته هنس هُلم از سوئد و «زندگی من به‌عنوان یک کدو» ساخته کلود باراس از سوئیس.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نیز روز دوشنبه ۱۲ دسامبر / ۲۲ آذر فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی را در بین پنج فیلم غیرانگلیسی‌زبان نامزد جایزه هفتادوچهارمین دوره گلدن‌گلوب قرار داد.

نزدیک به دو هفته پیش نیز «انجمن ملی نقد فیلم» در آمریکا «فروشنده» را به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان سال انتخاب کرده بود.

«فروشنده» در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلم‌نامه‌نویسی (اصغر فرهادی) و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) را به دست آورده است.

در این فیلم اصغر فرهادی با کمک ژانر پلیسی مدرن پیامدهای رازداری و خشونت در خانواده ایرانی را آشکار می‌کند.

نماینده ایران در اسکار زندگی زن و شوهری به نام رعنا (ترانه علیدوستی) و عماد (شهاب حسینی) را نشان می‌دهد که مجبور می‌شوند به طور موقت در خانه‌ای غیر از منزلشان سکونت کنند. رعنا مورد تعرض قرار می‌گیرد و بحرانی در زندگی زناشویی آن‌ها به وجود می‌آید. دلواپسان این فیلم را مصداق «بی‌غیرتی» جلوه داده‌ بودند و با نمایش آن در ایران مخالفت می‌کردند. «کیهان»، «یالثارت»، «جوان» و «رجانیوز» در مخالفت با این فیلم مقالاتی نوشتند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم در برنامه «هفت» به هر مناسبتی به تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی تاخت.

با این حال مردم ایران از این فیلم استقبال کردند و «فروشنده» در ایران یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها شد.

فیلم «فروشنده» هفتمین فیلم اصغر فرهادی است. فرهادی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برای نخستین بار جوایزی چون اسکار و گلدن گلوب را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

مراسم هشتادونهمین دوره اسکار یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ / ۸ اسفند ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.