ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران به دنبال هفت مفقود ایرانی انفجار حله در عراق

۵۵ کشته انفجار اتوبوس زائران شیعه در حله عراق در استان خوزستان ایران به خاک سپرده شده‌اند و هفت تن دیگر کماکان مفقود هستند.

یک هیأت ایرانی برای پیگیری هفت مفقود ایرانی افنجار حله در عراق عازم این کشور شدند.

در یک تانکر، در یک پمپ بنزین بمبی جاسازی شده بود. هفت اتوبوس زائران اربعین در پمپ بنزین توقف کرده بودند.

غلامرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا گفت که ۵۵ کشته انفجار اتوبوس زائران شیعه در حله عراق در این استان به خاک سپرده شده‌اند و هفت تن دیگر کماکان مفقود هستند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این بمب‌گذاری را پذیرفته‌بود.

این انفجار پنج‌شنبه ۲۴ نوامبر / ۴ آذر در یک پمپ‌بنزین در روستای «شوملی» که در جنوب بغداد، در سه راهی اصلی نجف، کربلا و قادسیه قرار دارد رخ داد و در جریان آن دست‌کم ۸۰ نفر کشته شدند. خبرگزاری رویترز و شبکه عربی اسکای نیوز کشته‌شدگان را ۱۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. داعش نیز ادعا کرد که ۲۰۰ نفر را در این حادثه تروریستی به قتل رسیده‌اند. اکنون نیز بر اساس آمار رسانه‌های ایرانی، دست‌کم ۵۵ تن از کشته‌شدگان ایرانی و ساکن استان خوزستان بوده‌اند.

بر اساس گزارش ایسنا، پس از تکمیل تحقیقات تیم اعزامی به محل انفجار و در صورت مشخص‌نشدن سرنوشت هفت مفقود این انفجار، پرونده آنها به عنوان «شهیدان مفقودالاثر» به بنیاد شهید ارسال خواهد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.