ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: ما زیردریایی‌مان را نمی‌خواهیم

پکن و واشنگتن هر دو تأیید کرده‌اند که زیردریایی توقیف‌شده پنتاگون بازپس‌ داده می‌شود. ترامپ که چین را به دزدی متهم کرده، می‌گوید اصلاً آن را نمی‌خواهیم.

دونالد ترامپ شنبه و پس از انتشار خبر آمادگی چین برای پس‌دادن زیردریایی آمریکایی در حساب توئیتری‌اش نوشت که چین می‌تواند زیردریایی «مسروقه» را نزد خودش نگه دارد.

ترامپ رابطه پرتنشی را با چین آغاز کرده

ماجرای جنجالی زیردریایی بدون سرنشین آمریکایی پنج‌شنبه، ۱۵ دسامبر و با توقیف آن از سوی چین در آب‌های بین‌المللی دریای جنوبی چین آغاز شد. پیشتر پکن از واشنگتن خواسته‌بود تا عملیات جمع‌آوری اطلاعات در نزدیکی سواحل این کشور را متوقف کند. توقیف این زیردریایی بدون سرنشین اتفاقی بی‌سابقه بود و پنتاگون فوراً با انتشار عمومی خبر این حادثه از دولت چین خواست تا آن را به ایالات متحده بازگرداند.

با این حال، آمریکا توضیح داده‌بود که از زیردریایی بدون سرنشین توقیف‌شده نه برای جمع‌آوری اطلاعات نظامی که جهت آزمایش خواص آب دریا از جمله دما، زلالی و شوری استفاده می‌کند. درحالی‌که دو طرف در حال مذاکره بودند، دونالد ترامپ دوباره در توئیتر خود به چین تاخت و این کشور را به «دزدیدن» این زیردریایی متهم کرد.

واشنگتن و پکن شنبه ۱۷ دسامبر اعلام کردند که چین زیردریایی توقیف‌شده را به آمریکا تحویل خواهد داد. پس از انتشار این خبر جیسون میلر، یکی از سخنگویان ترامپ با توئیت‌کردن «دونالد ترامپ کار را انجام می‌دهد» تلویحاً ادعا کرد که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در بازپس‌گرفتن زیردریایی نقشی داشته‌است؛ اگرچه هیچ نشانه‌ای در این مورد وجود ندارد.

خود دونالد ترامپ در واکنش به خبر موافقت چین با پس‌دادن زیردریایی بدون سرنشین در حساب توئیتری‌اش نوشت: «ما باید به چین بگوییم که زیردریایی‌ای را که دزدیدند نمی‌خواهیم – بگذار نگهش دارند!»

توئیت ترامپ که در مورد خبر پس گرفتن زیردریایی نوشته «بگذار نگهش دارند»

ترامپ در طی کارزار انتخاباتی خود وعده داده‌بود تا رویکرد اقتصادی و نظامی سرسختانه‌تری نسبت به چین اتخاذ کند. او هفته گذشته نیز با به‌پرسش‌کشیدن سیاست «چین واحد» در مورد مسئله تایوان و گفتگوی تلفنی با خانم «تسای اینگ‌ون»، رئیس‌جمهوری تایوان، خشم پکن را برانگیخته‌بود و برخی توقیف زیردریایی را به جنجال‌های او بی‌ارتباط نمی‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.