ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارت‌های بانکی ایران بین‌المللی می‌شوند

بانک مرکزی ایران از تلاش‌هایش برای اتصال کارت‌های بانکی ایرانی به شبکه بانکی بین‌المللی خبر داد.

امکان استفاده از کارت‌های بانکی ایران در خارج از مرزهای این کشور تا اوایل سال آینده فراهم می‌شود.

کارت‌های ایرانی در خارج از کشور قابل استفاده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، علی کرمانشاه، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ایران یکشنبه ۲۸ آذرماه گفت که برنامه اتصال کارت‌های بانکی ایران به شبکه بانکی بین‌المللی در شش‌ماه اخیر در دست پیگیری بوده و به‌زودی نتایج این پیگیری منتشر خواهد شد.

ایران به دلیل تحریم‌های مالی از شبکه بانکی بین‌المللی نقل‌و‌انتقال‌های مالی بیرون مانده و امکان ارسال و دریافت بیناکشوریِ پول همچون دیگر کشورها در ایران وجود ندارد. نظام بانکی ایران نیز از استانداردهای بین‌المللی و مقررات بانکی جهانی فاصله دارد. بنا بر چنین دلایلی، کارت‌های بانکی خارجی در ایران برای خرید یا دریافت وجه نقد از دستگاه‌ها قابل استفاده نیستند که این موضوع به‌خصوص محدودیت زیادی بر سر توسعه گردشگری ایجاد می‌کند. به‌علاوه، هیچ‌یک از کارت‌های بانکی ایران خارج از مرزهای این کشور قابل استفاده نیست.

کرمانشاه گفت که طرح‌های بانک مرکزی در زمینه اتصال به کارت‌های بین‌المللی تا شش‌ماه آینده اجرایی می‌شود و با اجرای آن مسافران ایرانی می‌توانند در خارج از این کشور نیز از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند. او وعده داد که گردشگران خارجی نیز به‌تدریج قادر خواهند بود تا از کارت‌های خود در ایران استفاده کنند.

با رفع تحریم‌های مربوط به انرژی هسته‌ای، چشم‌انداز اتصال سیستم بانکی ایران به سیستم بانکی بین‌المللی به‌وجود آمده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • dgfdfg

    اره دارید دنبال راه های جم و جور کردن و قایم کردن پولاتون هستید تا کاملا معلوم نشه و بگید دیدید ما راست میگفتیم پول نداریم دارید حساب کتاب میکنید تا گندش در نیاد دزداااااااااا لیاقتتون قصاص