ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمانو: ایران به تعهدات برجام عمل کرده است

پس از شکایت ایران از بدعهدی آمریکا در برجام، رئیس آژانس بین‌المللی اتمی در تهران گفت که سازمان متبوع او از روند پیاده‌سازی توافق رضایت دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران به تعهدات خود در توافقنامه هسته‌ای عمل کرده است.

آمانو در جلسه با صالحی - عکس: میزان

یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکشنبه ۲۸ آذر/۱۸ دسامبر در تهران به خبرنگاران گفت که «ما از روند پیاده‌سازی توافق راضی هستیم و امیدواریم که این فرآیند ادامه داشته باشد.»

سخنان آمانو در تهران پس از آن بازتاب می‌یابد که در پی تمدید قانون تحریم‌های ایران (ISA) در کنگره آمریکا برای ۱۰ ‌سال دیگر، تهران از تخلف واشنگتن در عمل به تعهداتش در توافق هسته‌ای (برجام) شکایت کرد.

کاخ سفید پنج‌شنبه ۱۵ دسامبر اعلام کرده‌بود که تمدید تحریم‌های ایران بدون امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به قانون بدل می‌شود. کاخ سفید در بیانیه‌اش اضافه کرد که تمدید این تحریم‌ها بر پیاده‌سازی کلی توافقنامه هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های ۱+۵ تأثیری نخواهد داشت.

آمانو یکشنبه پس از دیدار با علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصدیق کرد «تا کنون ایران به تعهدات خود عمل کرده و این مهم است.»

بر اساس توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵، ایران تعهد کرده‌بود که در ازای رفع تحریم‌ها، فعالیت‌های هسته‌ای خود را به‌شدت کاهش دهد. پس از تصویب تحریم‌ها در کنگره آمریکا، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به این اتفاق دستور داد تا دانشمندان هسته‌ای این کشور برای توسعه پیش‌ران‌های دریایی اتمی دست به کار شوند.

علی‌اکبر صالحی نیز پس از این دیدار گفت که شکایت‌های ایران از روند اجرای برجام به آمانو انتقال داده شده‌است. او گفت که موضع ایران همچنان عدم تخطی از مفاد توافقنامه است، مگر آنکه طرفین دیگر از این مفاد تخطی کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیروز، شنبه ۱۷ دسامبر در نامه‌ای به فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست‌های خارجی این اتحادیه خواستار تشکیل کمیسیون مشترک برجام و کارگروهی برای بررسی تحریم‌ها شد تا به تخطی واشنگتن از تعهداتش پرداخته شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.