ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای امنیت مأموریت نظارت بر حلب را تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل با تصویب اعزام ناظران بین‌المللی به حلب از دبیرکل سازمان ملل خواست تا برای تضمین امنیت ناظران با طرف‌های درگیری مذاکره کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه مربوط به اعزام نیروهای ناظر بین‌المللی به شهر حلب سوریه را تصویب کرد و از دبیرکل سازمان ملل خواست تا درباره تضمین امنیت ناظران با طرف‌های درگیر در جنگ گفت‌وگو کند.

رأی‌گیری شورای امنیت درباره این قطعنامه قرار بود یکشنبه انجام شود اما تهدید به وتوی روسیه تصمیم‌گیری در این‌باره را به روز دوشنبه موکول کرد.

قطعنامه شورای امنیت روز دوشنبه ۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر تصویب شد و بر این اساس ناظران بین‌المللی باید بر عملیات تخلیه بخش شرق حلب نظارت کنند و درباره ساکنان باقی مانده گزارش دهند.

در متن قطعنامه آمده است دبیرکل سازمان ملل «هر چه سریعتر گام‌هایی برای اتخاذ تدابیر ویژه امنیتی بردارد تا نظارت از طریق سازمان ملل و سازمان‌های مربوطه» به پیش برده شود. همچنین در این قطعنامه دسترسی آزاد به کمک‌های انسانی درخواست شده است.

رأی‌گیری درباره این قطعنامه قرار بود در روز یکشنبه ۱۸ دسامبر / ۲۸ آذر انجام شود اما تهدید وتوی آن توسط روسیه و مذاکرات بیش از سه ساعت پشت درهای بسته تصمیم‌گیری در این‌باره را به روز دوشنبه موکول کرد.

روسیه متنی مورد قبول خود را برای مذاکرات آورده بود که سرانجام ۱۵ عضو شورای امنیت به توافق رسیدند.

تخلیه بخش شرقی حلب در روزهای گذشته چند بار متوقف شد اما از یکشنبه شب بار دیگر از سر گرفته شد.

به‌گفته صلیب سرخ جهانی از آغاز عملیات تخلیه شرق حلب تا کنون ۱۵ هزار نفر از این شهر خارج شده‌اند. تنها از یکشنبه شب که تخلیه غیرنظامیان از سر گرفته شد، پنج هزار نفر به جنوب غرب حلب منتقل شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کلید‌

    زمانی غرب، اهمال کرد در برابر معارضان اسلام گرا، گذاشت رژیم های اسلام گرای مخالف رزیم اسد، اسلام گرایان سلفی مسلح و حمایت مالی کنند، اشتباه استراتزیک خود انجام داد. به نظرم، غرب، عملا در صدد نابود دیکتاتوری نرفت، دلیلش هم اسلام گرایان سلفی-سنی است. اگر غرب واقعا می خواست سوریه تبدیل به گشور سکولار دمکراسی بشود هرگز نباید اجازه می داد این اسلام گرایان سلفی-سنی بوجود آیند. اما سیاست ماکیاولستی غربیان سوریه بیچاره کرد. غرب در به ظاره اهمال سابقه بدی دارد. از روی کار آمدن رژیم ولایی در ایران تا تقویت وهابیت و بعد القائده و طالبان و اکنون سلفی هیا غرب آسیا. دولتهای غرب در خاورمیانه ده ها سال است دارد به سکولاردمکراسی و لیبرال دمکراسی خیانت می کند و البته زنجش ملت های منطقه و جهان می کشند! در خیانت، روسیه و چین و هند و دیگر کشورهای شرق سکولار هم شرکیند.