ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشمکش بر سر مالکیت سهام مخابرات

"شرکت توسعه اعتماد مبین" نمی‌خواهد نیمی از سهام شرکت مخابرات را از دست بدهد. اما مدیرعامل شرکت مخابرات می‌گوید که فسخ قرارداد قانونی است.

"شرکت توسعه اعتماد مبین" فسخ معامله سهام شرکت مخابرات ایران را «غیرقانونی» و همچنان خود را مالک سهام مخابرات می‌داند.

آخرین مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران- بیش از نیمی از سهام به بنیاد تعاون سپاه و «ستاد اجرایی فرمان امام» تعلق دارد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین در نامه‌ای «فسخ قرارداد واگذاری سهام کنترلی و مدیریتی شرکت مخابرات» را فاقد اعتبار قانونی دانست.

شرکت توسعه اعتماد مبین اعلام کرد که ادعای سازمان خصوصی‌سازی به عنوان فروشنده سهام می‌بایست در هیئت داوری مربوط به اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی بررسی و پیگیری شود.

مدیرعامل این شرکت در این نامه که خطاب به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نوشته شده، توسعه اعتماد مبین را همچنان مالک سهام واگذار شده دانست.

سازمان خصوصی‌سازی ۲۳ آذر امسال با صدور اطلاعیه‌ای قرارداد واگذاری ۵۱ درصد سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های “توسعه اعتماد”، “شهریار مهستان”  و “گسترش الکترونیک مبین ایران” وابسته به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام را باطل اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی، این معامله به دلیل عدم پرداخت اقساط تعهد شده از سوی خریدار باطل شده است.

اما مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین که پیش از این خواستار ارائه مهلت برای پرداخت اقساط عقب‌افتاده شده بود، اطلاعیه سازمان خصوصی سازی را «فاقد اعتبار و اثر قانونی» خواند و اعلام کرد که این اطلاعیه «هیچ خدشه ای به ساختار مالکیت مخابرات ایران وارد نمی کند و کلیه مفاد قرارداد و واگذاری سهام به قوت خود باقی است.»

در واکنش به این نامه، شرکت مخابرات ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فسخ قرارداد بر اساس مفاد قرارداد در زمان واگذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ابلاغ فسخ قرارداد را «قانونی و دارای اعتبار حقوقی کافی» عنوان کرد و افزود: «فسخ معامله بر مبنای ماده ۱۱ قرارداد میان سازمان خصوصی‌سازی و شرکت توسعه اعتماد مبین انجام گرفته است.»

براساس این ماده چنانچه خریدار نتواند تمام یا بخشی از تعهدات خود را ایفا نماید، سازمان خصوصی‌سازی از حق فسخ قرارداد برخوردار است.

آن‌گونه که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده، شرکت توسعه اعتماد مبین دو قسط به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان را پرداخت نکرده است.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی با تائید این خبر گفته است که سهام شرکت مخابرات پس از قیمت‌گذاری دوباره به بازار عرضه خواهد شد.

سهام شرکت مخابرات ایران مهر ۱۳۸۸ در یک معامله پرحاشیه به صورت قسطی به شرکت توسعه اعتماد مبین واگذار شد.

در همین زمینه

سازمان خصوصی‌سازی، «مخابرات» را از بنیاد تعاون سپاه پس گرفت

وزیر ارتباطات: نمی‌خواهیم"مخابرات" را پس بگیریم

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.