ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا

فرد تیرانداز در ورودی سفارت آمریکا در آنکارا دستگیر شده است. تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایالات متحده در ترکیه همچنان تعطیل هستند.

ساعاتی پس از ترور سفیر روسیه در آنکارا، در برابر سفارت آمریکا در پایتخت ترکیه نیز تیراندازی رخ داد. فرد تیرانداز دستگیر شد. نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا در ترکیه همچنان تعطیل هستند.

سفارت آمریکا در آنکارا ـ عکس از آرشیو

سفارت آمریکا در آنکارا اعلام کرد که این حادثه در ساعات نخست سه‌شنبه ۲۰ دسامبر / ۳۰ آذر رخ داد و یک نفر به مقابل درب اصلی سفارت آمریکا نزدیک شد و با سلاحی که در دست داشت شروع به شلیک کرد.

بنا به این گزارش در این رویداد به کسی آسیبی وارد نشد و فرد تیرانداز دستگیر شد.

سفارت ایالات متحده در آنکارا و کنسولگری‌های این کشور در استانبول و آدانا پس از ترور روز گذشته، دوشنبه ۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر، آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا به دلایل امنیتی تعطیل شدند.

سفیر روسیه به‌هنگام دیدار از یک نمایشگاه هنری مورد حمله قرار گرفت. او در حال سخنرانی در این نمایشگاه بود که فرد مهاجم به سوی او شلیک کرد. تروریست حمله‌کننده ۲۲ سال سن داشت و نام او مولود مرت آلتین‌تاش بود. او پس از کشتن سفیر روسیه فریاد «الله اکبر» سر داد و به‌دست مأموران امنیتی کشته شد. مرت آلتین‌تاش پلیس بود اما در حال خدمت نبود.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه، پلیس این کشور در ارتباط با ترور سفیر روسیه شش نفر را دستگیر کرده است. والدین فرد مهاجم، خواهر و دو تن از بستگان او در استان آیدین واقع در غرب ترکیه بازداشت شده‌اند. همچنین مرد هم‌خانه عامل ترور نیز در آنکارا بازداشت شده است.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که گروهی متشکل از ۱۸ کارشناس اطلاعاتی، امنیتی، جنایی، وزارت خارجه و کمیته بازپرسی دادستانی روسیه برای تحقیق پیرامون ترور آندری کارلوف عازم آنکارا شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان شناسایی آمران این اقدام تروریستی شد و گفت در این‌باره باید تحقیقات گسترده‌ای انجام گیرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز هدف از ترور آندری کارلوف را ضربه زدن به مبارزه با تروریسم در سوریه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.