ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گردهمایی‌های اصولگرایان برای رسیدن به کاندیدای واحد در انتخابات

اصولگرایان در دوره‌های قبلی انتخابات موفق نشدند به کاندیدای مشترکی برسند. آن‌ها در این دور نیز می‌خواهند همین سیاست‌ را به پیش ببرند.

گروه‌های مختلف اصولگرا در بین نیروهای حکومتی ایران گردهمایی‌های مختلف خود را برگزار می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند کاندیدای واحدی را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزینند.

اصولگرایان دست‌کم در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس موفق به ارائه کاندیداهای واحد نشدند.

کمال سجادی، سخنگوی «جبهه پیروان خط امام و رهبری» چهارشنبه یکم دی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت این جبهه در حال حاضر کاندیدایی معرفی نمی‌کند و گزینه نهایی خود را طی دو ماه آینده معرفی خواهد کرد.

سجادی افزود «جبهه پیروان خط امام و رهبری» در مرحله بررسی کاندیداهای بالقوه و بالفعل از میان افراد مطرح شده است تا ائتلاف اصولگرایان به توافق جمعی برسند. به‌گفته او در آن زمان گزینه مورد نظر این جبهه به شورای ائتلاف اصولگرایان اعلام خواهد شد.

سخنگوی «جبهه پیروان خط امام و رهبری» خبر داد که مجمع عمومی اصولگرایان اواخر دی‌ماه برگزار می‌شود.

پیش از این گفته می‌شد که محمدرضا باهنر کاندیدای «جبهه پیروان» است اما کمال سجادی گفت که در تماسی با باهنر او خبر کاندیداتوری خود را تکذیب کرده است.

محسن کوهکن، نایب رئیس «جبهه پیروان» روز یکشنبه به سایت مشرق گفته بود: «ما به دنبال فردی هستیم که بر مسائل اساسی و کلان کشور شناخت و تسلط لازم را داشته باشد و بنابراین تأکید جبهه پیروان بر روی آقای باهنر است که به صحنه بیاید هرچند که او هنوز قانع نشده است و فعلاً موافق کاندیداتوری در انتخابات نیست اما تلاش‌ها برای اقناع آقای باهنر جهت کاندیداتوری ادامه دارد.»

دعوت به نشست مشترک اصولگرایان

از سوی دیگر «جامعه روحانیت مبارز» نیز از اصولگرایان دعوت کرده است که برای رسیدن به وحدت نشست مشترکی برگزار کنند. به‌گفته کمال سجادی این نشست احتمال می‌رود که تا دو هفته آینده برگزار شود.

«جامعه روحانیت مبارز» شب گذشته، سه‌شنبه ۳۰ آذر جلسه‌ای برگزار کرد که این جلسه مصوبه‌ای نداشت.

احمد سالک، عضو «جامعه روحانیت مبارز» به‌تازگی گفته بود ممکن است محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلب مجلس «زیر چتر جامعه روحانیت» جای بگیرد. سالک گفته بود: «در اصلاح‌طلبان آدم‌های سالم و دلسوز و ولایتی داریم.»

با این حال حجت‌السلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی «جامعه روحانیت مبارز» اعلام کرد که مسئله حمایت از محمدرضا عارف تاکنون در این تشکل مطرح نشده است.

حامیان احمدی‌نژاد در تکاپو

«جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی» نیز که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از او حمایت می‌کرد در حال برگزاری جلساتی به‌منظور معرفی گزینه انتخاباتی خود است.

پرویز سروری، دبیرکل این جمعیت روز چهارشنبه گفت: «جلسات و رایزنی‌ها ادامه دارد و امیدواریم طی دو جلسه آتی به نتیجه برسیم.»

سروری با بیان این‌که «جمعیت رهپویان» هنوز به جمع‌بندی برای معرفی گزینه انتخاباتی نرسیده، افزود: «رهپویان بنای رسانه‌ای کردن گزینه انتخاباتی خود را ندارد و صرفاً این گزینه را به شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی می‌کند.»

به‌گفته سروری «جمعیت رهپویان» کاندیدای مورد نظر خود را ابتدا به جبهه تحول‌خواهان که متشکل از چند گروه اصولگرای نزدیک به این جمعیت است معرفی می‌کند و سپس این جبهه کاندیدای خود را انتخاب کرده و به ائتلاف اصولگرایان معرفی خواهد کرد.

اصولگرایان دست‌کم در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس موفق به ارائه کاندیداهای واحد نشدند. برخی از اصولگریان عدم موفقیت خود را به همین دلیل می‌دانند و برخی دیگر معتقدند «وحدت به هر قیمت» یکی از عوامل شکست آن‌ها بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.