ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برده‌داری کودکان در کارخانه‌های ریسندگی هند

بر اساس نتایج پژوهشی تازه، در بیش از ۹۰ درصد از کارخانه‌‌های ریسندگی در جنوب هند برده‌داری کودکان وجود دارد.

بر اساس نتایج پژوهشی تازه، در بیش از ۹۰ درصد از کارخانه‌‌های ریسندگی در جنوب هند برده‌داری کودکان وجود دارد.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری هلندی (NU)، طبق پژوهش سازمان حقوق بشری کمیته ملی هند (LIW)، اکثریت کودکان و زنان شاغل در این کارخانه‌ها ۱۴ تا ۱۸ ساله هستند. حتی برخی از این دختربچه‌ها زیر ۱۴ سال سن دارند.

این دختربچه‌ها ساعات بسیار طولانی کار می‌کنند، با آزار جنسی و تهدید و زورگویی روبه‌رویند و معمولاً دستمزدشان پایین‌تر از حداقل دستمزد است.

پیش از این درباره شرایط کاری کارخانه‌های ریسندگی که به طور مستقیم کالاهایشان را برای مارک‌های همچون C&A, GAP, Marks & Spencer, Primark  و Walmart تولید می‌کردند، زنگ خطر زده شده بود.

در پژوهشی تازه به کارخانه‌های الیاف که جزئی از این زنجیره تولید هستند پرداخته شد.

در این پژوهش با کارگرهای ۷۴۳ کارخانه در جنوب هند گفت‌وگو شده است. در ۳۹ کارخانه ریسندگی پایین‌ترین دستمزد ممکن پرداخت می‌شود. همچنین در نیمی از کارخانه‌ها ساعت کار هفتگی ۶۰ ساعت است.

۳۰ درصد از الیافی که در هند تهیه می‌شوند به کارخانه‌های داخلی فرستاده می‌شوند که برای صادرات لباس می‌دوزند. ۲۰ درصد از الیاف نیز به کارخانه‌های چین و بنگلادش فرستاده می‌شوند. اگر یک تی-شرت در چین تهیه شود الیاف آن لزوماً در چین تهیه نشده است.

گرچه برده‌داری در شکل و شمایل سنتی آن در جهان امروز کم و بیش منسوخ شده، اما ظهور شکل‌هایی از برده‌داری نوین، قابل مشاهده و نگران کننده است.

بسیاری از فعالان حقوق بشر بر این عقیده‌اند که تعریف برده‌داری امروزی گستره‌ای وسیع دارد که ازدواج اجباری، شرایط کاری نابرابر، کار اجباری بدون مزد زنان در خانه و خشونت‌های فیزیکی و روحی از مصادیق آن محسوب می‌شود.

صندوق بین‌المللی کمک به کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) کار اجباری کودکان را اصلی‌ترین نگرانی خود در زمینه مبارزه با برده‌داری نوین دانسته است. کریستوف بولیراک، سخنگوی یونیسف می‌گوید: «مأموران سازمان ملل واژه برده‌داری را با احتیاط به کار می‌برند ولی واقعیت این است که اجیر کردن کودکان که معمولاً با سوء استفاده جنسی نیز همراه است، یکی از اشکال برده‌داری به شمار می‌آید.»

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.