ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تقاضای پناهندگی عده‌ای از افسران ارتش ترکیه در آمریکا

افسران بلندپایه و آموزش دیده نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش ترکیه که در پایگاه نورفولک مستقرند، در یک اقدام هماهنگ از بازگشت به ترکیه سر باز زدند.

گروهی از افسران ارتش ترکیه که در پایگاه نظامی نورفولک در ایالت ویرجینیای آمریکا مستقرند، بعد از انقراض دوره خدمتشان در ایالات متحده آمریکا از این کشور تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

آنکارا در بامداد کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه

آن‌ها متهم شده‌اند که در کودتای ۱۵ ژوئیه دست داشته‌اند. تعداد دقیق این افسران بلندپایه مشخص نیست. «نشنال پابلیک رادیو» گزارش داده که بیش از ۲۴ افسر ارتش ترکیه از آمریکا تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

افسران ترکیه‌ای که از دولت آمریکا تقاضای پناهندگی کرده‌اند، از افسران بلندپایه و آموزش‌دیده نیروی هوایی، دریایی و زمینی ارتش ترکیه‌اند. برخی از آنان بیش از سه سال است که در پایگاه نظامی ناتو در ایالت ویرجینا مستقرند.

بستگان این افسران به آن‌ها هشدار داده‌اند که اگر به ترکیه بازگردند، احتمالاً بازداشت می‌شوند. ظاهراً دولت ترکیه بستگان این افسران را تحت فشار قرار داده است.

یکی از افسران ترکیه‌ای به «نشنال پابلیک رادیو» گفته است: «من دیروز با برادرم تلفنی صحبت می‌کردم. گفت مأموران پلیس به خانه او آمده بودند که بازداشتش کنند. اگر در ترکیه بودم حتماً بازداشتم می‌کردند.»

افسران ترکیه‌ای مستقر در پایگاه نورفولک از این وحشت دارند که دولت رجب طیب اردوغان برای تحت فشار قرار دادن آن‌ها، بستگانشان را به زندان بیندازد.

«نشنال پابلیک رادیو» گزارش داده است که دولت ترکیه از پایگاه‌های نظامی ناتو تقاضا کرده که فیلم‌های دوربین‌هایی را که در دفاتر کار افسران ترکیه‌ای در این پایگاه‌ها نصب شده و آن‌ها را هنگام کار زیر نظر دارد در اختیار مقامات امنیتی ترکیه بگذارند. از این فیلم‌ها می‌توان به عنوان سند همکاری افسران ترکیه‌ای مستقر در پایگاه‌های نظامی ناتو برای نشان دادن همکاری آن‌ها با کودتاچیان استفاده کرد.

«نشنال پابلیک رادیو» با چند افسر ارتش ترکیه که متقاضی پناهندگی‌اند مصاحبه کرده است. آن‌ها یک‌صدا می‌گویند به این دلیل که به زبان انگلیسی تسلط دارند و در آمریکا مستقرند، در مظان اتهام همکاری با کودتاچیان قرار گرفته‌اند. یکی از این افسران به «نشنال پابلیک رادیو» گفته است شخصاً ۵۰ افسر را سراغ دارد که بعد از بازگشت به ترکیه دستگیر و محاکمه و به زندان محکوم شده‌اند.

در سپتامبر سال جاری بیش از ۳۰۰ افسر بلندپایه ارتش ترکیه که در پایگاه‌های نظامی ناتو در کشورهای ایتالیا، بلژیک و هلند مستقر بودند، از بازگشت به ترکیه خودداری کردند و از کشورهای اروپایی تقاضای پناهندگی کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.