ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس آلمان مانع از یک حمله تروریستی دیگر شد

پلیس آلمان دو برادر را در شهر دویسبورگ دستگیر کرد. آن‌ها متهم به برنامه‌ریزی برای حمله به یک مرکز خرید در شهر اوبرهاوزن شده‌اند. فیلم‌های تازه‌ای از عامل حمله برلین منتشر شد.

نیروهای ویژه پلیس دو مرد را به اتهام برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی به مرکز خریدی در شهر اوبرهاوزن دستگیر کردند. رد پای جدیدی از انیس عامری، عامل حمله برلین یافت شد.

نیروهای امنیتی در مرکز خرید اوبرهاوزن

نیروهای ویژه پلیس دو مرد را به اتهام برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی به مرکز خریدی در شهر اوبرهاوزن دستگیر کردند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس گفته است این دو نفر، برادرهای ۲۸ و ۳۱ ساله‌ اهل کوسوو هستند که زیر نظر پلیس بودند. آن‌ها برنامه داشتند که به مرکز خرید بزرگ «سنترو» در اوبرهاوزن، یکی از شهرهای ایالت نوردراین وستفالن در غرب آلمان، حمله کنند.

به‌گفته پلیس، در حال حاضر تحقیقات به‌شدت ادامه دارد تا روشن شود که تا چه اندازه برنامه‌ریزی حمله گسترده بوده و آیا افراد دیگری نیز در آن نقش داشته‌اند یا خیر.

پس از آگاهی نیروهای امنیتی از احتمال حمله، در ساعت ۱۸ پنج‌شنبه ۲۲ دسامبر / ۲ دی مأموران پلیس بیشتری در منطقه مرکز خرید و بازار کریسمس جنب آن مستقر شدند. مأموران در لباس‌های غیرنظامی و اونیفورم منطقه را زیر کنترل خود در آوردند. آن‌ها در گروه‌های شش یا هشت نفره و مسلح به سلاح خودکار در بازار کریسمس حضور یافته و با عابران گفت‌وگو می‌کردند.

آیا عامل حمله برلین همچنان در این شهر است؟

در همین حال پلیس آلمان هنوز موفق به یافتن انیس عامری، عامل حمله با کامیون به بازار کریسمس برلین نشده است. این حمله تروریستی در شامگاه دوشنبه ۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر رخ داد و در آن ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی آر‌بی‌بی برلین گزارش داده است که دوربین‌های مداربسته متعلق به نیروهای امنیتی برلین نشان داده‌اند که عامری در نیمه ماه دسامبر در پایتخت بوده است. همچنین، تنها ساعاتی پس از حمله به بازار کریسمس، دوربین‌های مداربسته فیلم او را در مقابل مسجدی در بخش «موآبیت» برلین گرفته‌اند. این مسجد برای نیروهای امنیتی آشناست زیرا گروه‌های تندرو اسلامگرا در آن فعال بوده‌اند. در آن زمان پلیس مظنون دیگری را که یک پناهجوی پاکستانی بود تحت بازجویی داشت. این پناهجو پس از تحقیقات لازم و مشخص شدن بی‌گناهی‌اش آزاد شد.

غروب پنج‌شنبه ۲۲ دسامبر / ۲ دی، توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که اثر انگشت انیس عامری در کامیون حمله‌کننده به بازار کریسمس شناسایی شده است. بدین ترتیب این تونسی ۲۴ ساله که سابقه خلافکاری‌های پیشین او در کشورش و همچنین ایتالیا رو شده، به‌عنوان عامل اصلی حمله تروریستی شامگاه دوشنبه به بازار کریسمس برلین شناخته می‌شود. حکم بازداشت او در سراسر اروپا صادر و برای شناسایی و دستگیری او ۱۰۰ هزار یورو جایزه تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.