ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهادهای ایران به اتحادیه جهانی کشتی برای پوشاندن بدن زنان کشتی‌گیر

فدراسیون کشتی ایران برای پوشاندن بدن کشتی‌گیران زن به اتحادیه جهانی کشتی پیشنهادهایی ارائه داده و گفته است این پوشش موجب می‌شود که زنان مسلمان نیز به این ورزش جلب شوند.

فدراسیون کشتی ایران برای پوشاندن بدن کشتی‌گیران زن به اتحادیه جهانی کشتی پیشنهادهایی ارائه داده و گفته است این پوشش موجب می‌شود که زنان مسلمان نیز به این ورزش جلب شوند.

کشتی زنان ـ عکس از آرشیو

در نامه ارسالی ایران به اتحادیه جهانی کشتی ادعا شده که پوشش کنونی زنان در مسابقات کشتی مورد تأیید «بسیاری از زنان اروپایی و آمریکایی و حتی زنان فعال و صاحب مدال المپیک و جهان» در کشتی زنان نیز نیست.

در این پیشنهادها آمده است که «زنان از ظرافت ظاهری متفاوتی نسبت به مردان برخوردار هستند» و به‌ویژه موهای آن‌ها باید پوشیده باشد و از فک و صورتشان محافظت شود.

در نامه فدراسیون کشتی ایران همچنین گفته شده: «نوع دوبنده این زنان علاقمند به کشتی، لباسی مناسب و در دسترس برای همگان است که از موی سر تا کف پا را پوشش داده و محافظت می‌کند. هم‌چنین مو و سر بانوان کشتی‌گیر در این نوع از کشتی، با کلاهی مخصوص و گوش بند محافظت می‌شود.»

فدراسیون کشتی ایران خطاب به اتحادیه جهانی کشتی گفته است: «مطمئن باشید این نوع پوشش و محافظت، توسعه کشتی بانوان را در بین زنان علاقمند به کشتی تسریع می‌کند.»

پیش از این چند فدراسیون بین‌المللی از جمله فدراسیون والیبال، فوتبال و بسکتبال با حضور زنان مسلمان با حجاب مشروط در رقابت‌ها موافقت کرده‌ بودند.

بسیاری از زنان و دختران ایرانی به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای علاقه‌مند هستند، اما برای اینکه بتوانند استعداد خود را بروز دهند، با موانعی متعدد روبه‌رو هستند. یکی از مهم‌ترین مشکلات، پوشش زنان ورزشکار ایرانی است. مسئولان ورزش ایران تنها در صورتی اجاره شرکت در مسابقات را به زنان می‌دهند که پوشش آن‌ها از نظر موازین اسلامی مشکلی نداشته یا تائید شده باشد. از سوی دیگر گاهی قوانین بین‌المللی نیز به دلیل مغایرت «پوشش اسلامی زنان ورزشکار ایران» با «قوانین و ضوابط موجود»، به آنان مجوز شرکت در رقابت‌های جهانی را نمی‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    حوزه های فاسد علمیه و مداحان فاسد بیسواد منشاء و استاد شیادی ودروغ و نفاق و دزدی و اختلاس و فساد و قتل و جنایت و کلا هر چه خدا گفته حرامه هستند. جمع کنید این بساط کثافت را که بوی گندش دنیا را پر کرده و شما اینقدر در کثافت فرورفتید که نمیفهمید.

  • ftm

    با این وادادگی ای که در برابر جمهوری اسلامی وجود داره اصلا متعجب نمی شم کم کم همه محدودیتهای زن ستیزانه شون رو صادر کنند! قابل توجه طرفدران حجاب زوری زنان ورزشکار خارجی!!!

  • فرامرز گرگابی

    چرا به این قسمت ها که می رسیم رگ انتقادمون گل می کنه که مگه ورزشکارای زن مسلمون چی کار کرده ن؟ مگه رسیدن به چهار مدال طلا بعد از این همه سال شرکت در المپیک از طرف ورزشکارای مرد ایرونی خیلی افتخاره؟! البته نفس کسب مدال مایه افتخار ملته، اما قرار هم نیس ضعف طبیعی ورزش زنان در کشور ما و دیگر مسلمونا رو تو سرشون بکوبیم. اجازه بدین ده سال یا یه نسل بگذره، یه مدیریت واحد و علمی در این عرصه ها کار بکنه، پول خرج بشه، اصلاً ورزش زنان تو کشور ما پا بگیره، اون وقت این جور فرمایشات رو بکنین. اصلاً چه اشکالی داره ورزش با حجاب. اگه تونستن چرا ادامه ش ندن. واقعیت اینه که اگه جمهوری اسلامی کاملاً برداشتن حجاب رو آزاد کنه، باز هم زنان زیادی هستن که حجاب سرخواهند کرد. به ترکیه نگاه کنیم. اونجا که دیگه اجباری نیست.

  • شهریار

    حالا نمی شه زنان مسلمان کشتی نگیرند؟ وارد شدن آن ها به مسابقات بین المللی والیبال و فوتبال و... چه گلی به سر این رشته های ورزشی زده است ؟؟ آیا سطح رقابت ها و سطح فنی مسابقات بالاتر رفته است؟ اصلاً کشورهای مسلمان چه سهمی از نظر مدال و مقام ورزشی در مسابقات بین المللی دارند؟ در همین المپیک گذشته در برزیل مجموع مدال های کشورهای اسلامی چقدر بوده و چند درصد از آن ها را به اصطلاح زنان مسلمان گرفته اند؟