ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انیس عامری، عامل حمله برلین در میلان کشته شد

در حالی که پلیس آلمان در برلین به‌دنبال انیس امری، عامل حمله به بازار کریسمس بود، او در درگیری با پلیس در یک ایستگاه قطار در اطراف میلان هدف گلوله قرار گرفت.

انیس عامری، عامل حمله برلین در جریان یک تیراندازی در شمال ایتالیا کشته شد. پلیس ایتالیا او را در یک ایستگاه قطار شناسایی کرد. وزیر کشور ایتالیا این خبر را تأیید کرد.

جنازه انیس عامری، عامل حمله تروریستی برلین بر روی زمین در کنار مأموران پلیس ایتالیا

ابتدا رویترز به‌نقل از منابع امنیتی نوشت تیراندازی بامداد جمعه ۲۳ دسامبر  / ۳ دی در شهر سستو سن جووانی در استان میلان واقع در شمال ایتالیا رخ داده که در آن انیس عامری کشته شده است.

رسانه‌های ایتالیا نیز گزارش دادند که ساعت ۳ بامداد جمعه در ایستگاه قطاری در حوالی میلان گشت بازرسی در حال اجرا بود که انیس عامری از کوله‌پشتی خود سلاحی بیرون کشید و با فریاد «الله اکبر» به سوی مأموران پلیس شلیک کرد. یکی از مأموران از ناحیه شانه مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

اثر انگشت فرد مهاجم تأیید کرد که او انیس عامری است.

بنا به این گزارش‌ها عامری از طریق فرانسه وارد ایتالیا شده بود. او با قطار به میلان رسیده بود.

در پی این گزارش‌ها، مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا در یک نشست مطبوعاتی خبر کشته شدن عامری را تأیید کرد و گفت به‌هنگام کنترل عادی ایستگاه قطار شهر سستو سن جووانی در میدان اول ماه مه در شمال میلان مأموران پلیس از انیس عامری کارت شناسایی او را می‌خواهند که او سلاح خود را بیرون می‌کشد و به سوی مأموران شلیک می‌کند و با شلیک متقابل مأموران پلیس کشته می‌شود.

وزیر کشور ایتالیا تأکید کرد که هیچ شکی در درستی هویت انیس عامری وجود ندارد.

آلبرتو نوبیلی، رئیس پلیس ضدترور میلان نیز آمدن عامری به ایتالیا با قطار و از طریق فرانسه را تأیید کرد و گفت او از شامبری در نزدیکی شهر ساووآ، واقع در شرق فرانسه به شهر تورین در شمال غرب ایتالیا رفته از ناحیه پیمونت دوباره با قطار به میلان رسیده است. رسیدن او به میلان در ساعت یک بامداد جمعه بوده که ساعاتی بعد با دو مأمور پلیس درگیر شده و کشته می‌شود.

انیس عامری در تصاویر دوربین‌های مداربسته امنیتی

حمله تروریستی با کامیون به بازار کریسمس برلین شامگاه دوشنبه ۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر رخ داد و در آن ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی آر‌بی‌بی برلین روز گذشته، ۲۲ دسامبر / ۲ دی، گزارش داد که دوربین‌های مداربسته متعلق به نیروهای امنیتی برلین نشان داده‌اند که عامری در نیمه ماه دسامبر در پایتخت بوده است. همچنین، تنها ساعاتی پس از حمله به بازار کریسمس، دوربین‌های مداربسته فیلم او را در مقابل مسجدی در بخش «موآبیت» برلین گرفته‌اند.

غروب پنج‌شنبه توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که اثر انگشت انیس عامری در کامیون حمله‌کننده به بازار کریسمس شناسایی شده است. بدین ترتیب این تونسی ۲۴ ساله که سابقه خلافکاری‌های پیشین او در کشورش و همچنین ایتالیا رو شده، به‌عنوان عامل اصلی حمله تروریستی شامگاه دوشنبه به بازار کریسمس برلین شناخته شد.

حکم بازداشت انیس عامری در سراسر اروپا صادر و برای شناسایی و دستگیری او ۱۰۰ هزار یورو جایزه تعیین شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.