ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور نیروهای ویژه آمریکایی در نبرد زمینی موصل

نیروهای آمریکا پیش از این از مقر فرماندهی خود در بغداد مشاوره می‌دادند اما با آغاز نبرد موصل به نزدیکی این شهر آمده‌اند و در پایگاه‌های مشترک با نیروهای عراقی به سر می‌برند.

نیروهای ویژه آمریکایی که برای هدایت و کمک به عملیات بازپس‌گیری موصل حضور دارند، بیش از گذشته در میان نیروهای عراقی در نبرد زمینی ادغام شده‌اند.

تانک عراقی در شرق موصل - عکس آرشیوی، AFP

یک فرمانده نیروهای ویژه آمریکایی در عراق به خبرگزاری «رویترز» گفت که این نیروها برای بازپس‌گیری هرچه سریع‌تر موصل مأموریت جدیدی یافته‌اند. او این مأموریت جدید را ادغام بیشتر در بین نیروهای عراقی در عملیات زمینی علیه نیروهای دولت اسلامی (داعش) در موصل توصیف کرد.

بیش از پنج‌هزار سرباز آمریکایی در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری ایالات متحده حضور دارند. این نیروها پیش از این از مقر فرماندهی خود در بغداد مشاوره می‌دادند اما با آغاز نبرد موصل به نزدیکی این شهر آمده‌اند و در پایگاه‌های مشترک با نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه‌های اقلیم خودمختار کردستان به سر می‌برند.

این افسر ارشد آمریکایی که فرماندهی توپخانه پشتیبانی ارتش آمریکا در عملیات موصل را برعهده دارد، مأموریت جدید نیروهای آمریکایی را شبیه به عملیات‌های ویژه کوچکی می‌داند که تعدادی از نیروهای ویژه ایالات متحده با نیروهای بومی مشترکاً آنها را انجام می‌دهند.

در هر صورت، مشارکت فعلی سربازان آمریکایی در نبرد زمینی هنوز تفاوت بسیار زیادی با نحوه مشارکت پیشین آنها طی عملیات تسخیر عراق و نبردهای پس از آن با شبه‌نظامیان شیعه و سنی دارد. در آن زمان ۱۷ هزار سرباز آمریکایی در عراق حضور داشتند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.