ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبدالرئوف ابراهیمی رئیس پارلمان افغانستان شد

<p>پس از چند هفته مناقشه بالأخره عبدالرئوف ابراهيمی به عنوان رئيس پارلمان افغانستان انتخاب شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالرئوف ابراهيمی که نماينده ولايت قندوز و از قوم ازبک است، امروز يکشنبه هشتم اسفند در نتيجه يک رأی&zwnj;گيری توانست ١٦٩ رأی را از بین ١٧٣ نماینده حاضر به&zwnj;دست آورد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد يونس قانونی رئيس پیشین پارلمان و عبدالرب رسول سياف دو کانديدای دیگر برای اين سمت بودند که هر دو نتوانستند حمايت اکثريت را به دست آورند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نشست نمایندگان مجلس افغانستان یا ولسی جرگه برای انتخاب رئیس پارلمان چندین بار بدون نتیجه پایان یافته بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>انتخابات مجلس نمايندگان افغانستان ۲۷ شهريورماه سال جاری برگزار شد و نتايج آن سوم آذر پس از حدود دوماه &laquo;شمارش و بررسی&raquo; توسط کميسيون شکايات انتخاباتی اعلام شد.<br /> <br /> اما دادستانی کل افغانستان، اعلام اين نتايج را زودهنگام و غيرقابل قبول خواند و پس از آن حامد کرزی با ايجاد يک دادگاه ويژه برای رسيدگی به شکايات نامزدان معترض موافقت کرد.<br /> <br /> دادگاه ويژه انتخاباتی نيز اعلام کرد به&zwnj;رغم گشايش پارلمان، اين دادگاه به کارش ادامه خواهد داد و به شکايت&zwnj;های رسيده در مورد تقلب و تخلف درانتخابات رسيدگی خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در واکنش به اين موضع دادستانی، کميسيون رسيدگی به شکايات انتخاباتی افغانستان اين اقدام دادستانی را &laquo;سياسی&raquo; و خارج از صلاحيت اين نهاد خواند و بر &laquo;تغييرناپذير بودن&raquo; نتايج نهايی تأکيد کرد.<br /> <br /> با این حال پس از جنجال&zwnj;های نسبتاً طولانی در مورد نتایج انتخابات پارلمانی افغانستان، سرانجام ولسی جرگه یا پارلمان این کشور، صبح چهارشنبه ششم بهمن ماه گذشته از سوی حامد کرزی افتتاح شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئیس جمهور افغانستان صبح چهارشنبه ششم بهمن، در مراسم گشایش ولسی جرگه این کشور گفت که &laquo;در برگزاری انتخابات، حراست از رأی مردم، سوء استفاده و جلوگیری از مداخلات خارجی&raquo; با مشکلات جدی روبه&zwnj;رو بوده&zwnj;اند.</p> <p><br /> رئیس جمهور افغانستان از مداخلات برای نامشروع جلوه دادن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور نام برد اما خاطر نشان کرد در چنین شرایطی باید واکنش جدی در برابر دشمنان این کشور صورت گیرد تا آن&zwnj;ها به اهداف&zwnj;شان نرسند.<br /> <br /> حامد کرزی گفت که تیم&zwnj;های بازسازی ولایتی و شماری از سازمان&zwnj;های غیر ضروری بین&zwnj;المللی در افغانستان &laquo;مانع جدی در برابر دولت&zwnj;سازی&raquo; در این کشور به&zwnj;شمار می&zwnj;روند و باید این چنین ساختارهای موازی قدرت منحل شوند.</p> <p><br /> تیم&zwnj;های بازسازی ولایتی که از کارکنان نظامی و غیرنظامی تشکیل شده&zwnj;اند از سوی شماری از کشورهای عمده غربی در ولایات مختلف افغانستان ایجاد گردیده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

پس از چند هفته مناقشه بالأخره عبدالرئوف ابراهيمی به عنوان رئيس پارلمان افغانستان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالرئوف ابراهيمی که نماينده ولايت قندوز و از قوم ازبک است، امروز يکشنبه هشتم اسفند در نتيجه يک رأی‌گيری توانست ١٦٩ رأی را از بین ١٧٣ نماینده حاضر به‌دست آورد.

محمد يونس قانونی رئيس پیشین پارلمان و عبدالرب رسول سياف دو کانديدای دیگر برای اين سمت بودند که هر دو نتوانستند حمايت اکثريت را به دست آورند.

نشست نمایندگان مجلس افغانستان یا ولسی جرگه برای انتخاب رئیس پارلمان چندین بار بدون نتیجه پایان یافته بود.

انتخابات مجلس نمايندگان افغانستان ۲۷ شهريورماه سال جاری برگزار شد و نتايج آن سوم آذر پس از حدود دوماه «شمارش و بررسی» توسط کميسيون شکايات انتخاباتی اعلام شد.

اما دادستانی کل افغانستان، اعلام اين نتايج را زودهنگام و غيرقابل قبول خواند و پس از آن حامد کرزی با ايجاد يک دادگاه ويژه برای رسيدگی به شکايات نامزدان معترض موافقت کرد.

دادگاه ويژه انتخاباتی نيز اعلام کرد به‌رغم گشايش پارلمان، اين دادگاه به کارش ادامه خواهد داد و به شکايت‌های رسيده در مورد تقلب و تخلف درانتخابات رسيدگی خواهد شد.

در واکنش به اين موضع دادستانی، کميسيون رسيدگی به شکايات انتخاباتی افغانستان اين اقدام دادستانی را «سياسی» و خارج از صلاحيت اين نهاد خواند و بر «تغييرناپذير بودن» نتايج نهايی تأکيد کرد.

با این حال پس از جنجال‌های نسبتاً طولانی در مورد نتایج انتخابات پارلمانی افغانستان، سرانجام ولسی جرگه یا پارلمان این کشور، صبح چهارشنبه ششم بهمن ماه گذشته از سوی حامد کرزی افتتاح شد.

رئیس جمهور افغانستان صبح چهارشنبه ششم بهمن، در مراسم گشایش ولسی جرگه این کشور گفت که «در برگزاری انتخابات، حراست از رأی مردم، سوء استفاده و جلوگیری از مداخلات خارجی» با مشکلات جدی روبه‌رو بوده‌اند.

رئیس جمهور افغانستان از مداخلات برای نامشروع جلوه دادن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور نام برد اما خاطر نشان کرد در چنین شرایطی باید واکنش جدی در برابر دشمنان این کشور صورت گیرد تا آن‌ها به اهداف‌شان نرسند.

حامد کرزی گفت که تیم‌های بازسازی ولایتی و شماری از سازمان‌های غیر ضروری بین‌المللی در افغانستان «مانع جدی در برابر دولت‌سازی» در این کشور به‌شمار می‌روند و باید این چنین ساختارهای موازی قدرت منحل شوند.

تیم‌های بازسازی ولایتی که از کارکنان نظامی و غیرنظامی تشکیل شده‌اند از سوی شماری از کشورهای عمده غربی در ولایات مختلف افغانستان ایجاد گردیده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.