ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران قطعی آب در دمشق

یکی از منابع مهم تأمین آب آشامیدنی اهالی دمشق در منطقه‌ای عملیاتی قرار دارد. به دلیل ضعف شبکه آبرسانی، تأمین آب مورد نیاز از دو منبع دیگر به سختی میسر است.

ساکنان شهر دمشق، پایتخت سوریه از جمعه ۲۳ دسامبر از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند. از سه روز پیش تاکنون آب در این شهر پرجمعیت قطع شده است. یکی از منابع مهم تأمین آب آشامیدنی اهالی دمشق در یک منطقه عملیاتی قرار دارد. به دلیل ضعف شبکه آبرسانی، تأمین آب مورد نیاز مردم از دو منبع دیگر به سختی میسر است.

قطعی آب در دمشق: «بدون برق می‌توانیم زندگی کنیم. اما بدون آب نه»

روز شنبه ۲۴ دسامبر دولت مخازن آب آشامیدنی مورد نیاز دو محله از محلات این شهر را پر کرد، اما در عرض فقط یک روز این مخازن خالی شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که ظاهراً دولت بشار اسد به دلیل آلودگی آب، آب آشامیدنی را قطع کرده است.

یک زن ۵۱ ساله که در دمشق زندگی می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما می‌توانیم با بی‌برقی و خاموشی ممتد زندگی کنیم، اما بدون آب نمی‌توانیم به زندگی‌مان ادامه بدهیم.»

شرکت آب که در حومه دمشق قرار دارد اعلام کرده است که گروه‌های تکفیری و جهادی منابع آب آشامیدنی مردم را به دیزل آلوده کرده‌اند.

یکی از منابع مهم آب آشامیدنی برای ساکنان دمشق در وادی بردی در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد.

منابع نزدیک به دولت بشار اسد گزارش داده‌اند که از جمعه ۲۳ دسامبر ارتش سوریه و هم‌پیمانان ایرانی‌اش در این منطقه بر ضد شورشیان عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. یکی دیگر از دلایل کمبود آب آشامیدنی در دمشق عمین عملیات نظامی بین ارتش سوریه و شورشیان در این نواحی‌ست.

آب مورد نیاز اهالی دمشق از دو منبع دیگر هم تأمین می‌شود. اما به دلیل ضعف آب‌رسانی و خرابی پمپ‌های آب، دولت نمی‌تواند آب مورد نیاز مردم را از این دو منبع تأمین کند. به گزارش الجزیره، صلیب سرخ جهانی تلاش می‌کند با تعمیر پمپ‌های آب، اب‌رسانی به مردم را مؤثرتر و سریع‌تر کند. در طی جنگ داخلی سوریه نیمی از زیرساخت‌های آب‌رسانی به دمشق از بین رفته یا فرسوده شده است.

دمشق یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و در حومه این شهر هم بیش از سه و نیم میلیون نفر از حاشیه‌نشینان و بی‌خانمانان زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.