ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران صدرنشین دعوا و درگیری

پزشکی قانونی اعلام کرده که تهرانی‌ها به دلیل نزاع بیشترین مراجعه به این سازمان را داشته‌اند. کشته‌شدگان در تصادفات هم آمار بالایی دارند به ویژه عابران پیاده.

 سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرده که تهران با ۶۹ هزار و ۸۰۱ نزاع و درگیری در صدر استان‌های کشور قرار دارد و همین عامل، سبب مراجعه شهروندان تهرانی به پزشکی قانونی شده است. علاوه بر نزاع و درگیری، در سال گذشته تهرانی‌ها به دلایل مختلف بیشترین مراجعه را به پزشکی قانونی داشتند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان تهران قبلا گفته بود که۷۰ هزار پرونده نزاع و ضرب و جرح در این حوزه استحفاظی تشکیل شده

به گفته مسعود قادی پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، در شش ماهه نخست سال جاری، در تهران ۱۵۴هزار و ۸۱۱ مورد مراجعه برای معاینه وجود داشته که بیشترین مراجعات با ۴۵هزار و ۵۹۱ مورد مربوط به نزاع بوده است.

۳هزار و ۴۶۲ مورد تعیین نقص عضو، ۲۱هزار و ۳۹۳ مراجعه به دلیل تصادفات، ۹هزار و ۴۹۹مورد مدعی همسرآزاری، ۲هزار و ۱۷۰مورد حوادث کار، ۵۸۹ مورد تعیین مسئولیت کیفری، ۵۵۹ مورد تحمل کیفر آمار این مراجعات است.

۵۰ مورد مراجعه به دلیل سلاح گرم، ۴۲ مورد مراجعه به دلیل معاینه اختلال هویت جنسی و ۱۸مورد به دلیل تعیین نازایی در بین مراجعات پزشکی قانونی وجود دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص آمار حوادث و بیشترین فوتی‌ها در تهران گفته: «آمار فوت بر اثر تصادفات در استان تهران بسیار قابل تامل است، به طوری که در شش ماهه اول سال، بیشترین فوتی‌ها با ۳۷/۷ درصد مربوط به فوت عابرین پیاده بوده است و این در حالی است که ۲۰درصد کل تصادفات در کشور مربوط به عابرین پیاده بوده است.»

بعد از عابرین پیاده، موتورسیکلت سواران دومین قربانیان تصادفات رانندگی در تهران هستند به طوری که ۳۲/۸۵درصد از کل فوتی‌ها در تصادفات شش ماه اول امسال مربوط به این افراد است. متوسط کشوری مربوط به آمار فوت موتورسیکلت سواران ۶/۰۳ است. ۱۹درصد از کل تصادفات هم مربوط به ماشین‌های سواری بوده است.

بر اساس این آمارها، بیشترین تصادفات تهران درون شهری بوده است که ۷۴ درصد کل تصادفات را شامل می شود. علاوه بر این ۲۵درصد تصادفات مربوط به برون شهری بوده و این در حالی است که در آمار کشوری، ۲۷درصد تصادفات مربوط به درون شهری و ۶۴/۸ مربوط به برون شهری بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران سن فوت شدگان را ۲۱ تا ۳۰ سال و پس از آن ۶۱ سال به بالا اعلام کرده است.

ضربه به سر شایع‌ترین علت فوت در تصادفات است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.