ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش‌های متناقض از درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی

خلبان جوان افغانستانی که نمادی از آزادی زن در افغانستان بود به دلیل تهدیدات طالبان و بدرفتاری مردان افغان تقاضای پناهندگی کرده. رسانه‌های افغانستان تکذیب کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز ۲۵ دسامبر گزارش داده بود که نیلوفر رحمانی، خلبان هواپیماهای شکاری پس از پایان دوره آموزشی‌اش، به این دلیل که طالبان او را به قتل تهدید کرده و همچنین به خاطر نابسامانی‌هایی که در محل کارش در افغانستان وجود دارد، از ایالات متحده آمریکا تقاضای پناهندگی کرده است.

گزارش‌های متناقض از درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی، نماد آزادی زن افغان

نیلوفر رحمانی که نمادی از آزادی زن در افغانستان بود مورد انتقاد دولت افغانستان و گروهی از شهروندان این کشور قرار گرفت.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است: «هر کس که تهدیدات را در افغانستان، به شکلی که خانم نیلوفر ارائه کرده، موجب این می‌داند که به یک کشور دیگر پناهندگی بدهد، این گپ از اساس غلط است.»

اکنون شبکه تلویزیونی «طلوع» در افغانستان گزارش داده است که خبر پناهجویی نیلوفر رحمانی صحت ندارد.

شبکه تلویزیونی «طلوع» به نامه‌ای اشاره می‌کند که نیلوفر رحمانی، خلبان ۲۵ ساله به وزارت دفاع افغانستان نوشته است. در این نامه ظاهراً رحمانی تأکید کرده که قصد دارد به کشورش خدمت کند.

شبکه تلویزیونی «طلوع» فرازهایی از نامه نیلوفر رحمانی به وزارت دفاع افغانستان را منتشر کرده است. او در این نامه می‌گوید که برداشت نیویورک تایمز از سخنانش نادرست بوده و پس از پایان تحصیلاتش به افغانستان برمی‌گردد.

شبکه تلویزیونی طلوع فرازی از نامه نیلوفر رحمانی را نقل کرده است: «بنا بر مشکلات‌ زیادی که سر راه من قرار داشت در افغانستان که جزئیات آن را قابل ذکر نمی‌دانم خواستم گذشت زمان آن را مرفوع نماید، ترجیح دادم در جریان تحصیل به ارگان‌های خیریه و تحصیلی پیشنهاد ادامه تحصیل الی ختم ماستری ارائه نمایم.»

خبرگزاری آلمان گزارش داده که نیلوفر رحمانی به خاطر این سوءبرداشت‌ها از وزارت دفاع و از خلبانان افغانستانی پوزش خواسته است.

وکیل نیلوفر رحمانی اما به خبرگزاری آلمان گفته است که تقاضای پناهندگی نیلوفر رحمانی به دلیل تهدیدات طالبان به قوت خود باقی‌ست و این خلبان جوان تقاضای پناهندگی‌اش از دولت ایالات متحده آمریکا را پس نگرفته است.

به گفته وکیل نیلوفر رحمانی، موکل او عاشق افغانستان است و در همه حال، چه تقاضای پناهندگی‌اش پذیرفته شود یا نشود، به کشورش به عنوان یک زن افغان خدمت می‌کند.

نیویورک تایمز گزارش داده بود که نیلوفر رحمانی تابستان سال جاری از ایالات متحده آمریکا تقاضای پناهندگی کرده است.

نیلوفر رحمانی در گفت‌و‌گو با نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال گفته بود که همکاران مرد افغانستانی‌اش با او بدرفتاری می‌کنند. مقامات وزارت دفاع ملی افغانستان، سخنان نیلوفر رحمانی را محکوم و تکذیب کرده بودند.

در سال ۲۰۱۵ دولت آمریکا به نیلوفر رحمانی نشان شجاعت را اعطا کرد. در آن زمان میشل اوباما گفته بود رحمانی می‌بایست بی‌اعتنا به تهدیدات طالبان همچنان بر فراز آسمان‌ها پرواز کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مومن

    خانم رحمانی حق دارد که به کشور جهل و جورطالبان باز نگردد. خاطره مرگ فجیع فرخنده ملکزاده دختری که با یک تهمت وافترا و دروغ توسط تحریک ملای محل ومردم جاهل در روز روشن و در خیابان کشته شد و بدن نحیف و دردمند او را با شوق و ذوق به آتش جهالت سوزاندند هنوز از خاطره ها فراموش نشده است.