ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده روسی پیدا شد

دولت روسیه می‌گوید سقوط هواپیمای توپولوف در دریای سیاه بر اثر یک اقدام تروریستی نبوده است. با این حال با یافتن جعبه سیاه هواپیما به‌زودی اطلاعات بیشتری در این‌باره اعلام خواهد شد.

جست‌وجو برای یافتن قربانیان حادثه هوایی سقوط هواپیمای توپولوف روسیه و لاشه‌های هواپیما همچنان ادامه دارد. با پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما به‌زودی اطلاعات مربوط به علل سقوط هواپیما روشن می‌شود.

قایق‌های غواصی برای جست‌وجوی قربانیان و لاشه‌های هواپیما آماده می‌شوند.

در پی سقوط هواپیمای توپولوف مدل تی‌یو ـ ۱۵۴ با ۹۲ سرنشین در دریای سیاه جست‌وجوها در این منطقه همچنان ادامه دارد. سه هزار و ۵۰۰ سرباز، نیروهای نجات‌دهنده و غواص روز دوشنبه ۲۶ دسامبر / ۶ دی در عملیات نجات شرکت داشتند. این عملیات در طول شب نیز ادامه داشت و همچنان به پیش خواهد رفت. ده‌ها قایق، بالگرد و هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات شرکت دارند.

در این بین نخستین جعبه سیاه هواپیما صبح سه‌شنبه ۲۷ دسامبر / ۷ دی در ۱۷ متری عمق دریای سیاه پیدا شد. اکنون مقامات روسی امیدوارند تا بر اساس داده‌های این جعبه سیاه از علت یا علل سقوط هواپیما آگاه شوند.

جعبه سیاه یافت‌شده به مسکو منتقل شد تا تحقیقات لازم روی آن صورت گیرد. هنوز معلوم نیست که این جعبه سالم است یا آسیب دیده است.

سانحه هوایی بر فراز دریای سیاه روز یکشنبه ۲۵ دسامبر / ۵ دی رخ داد و هواپیمای توپولوف مدل تی‌یو ـ ۱۵۴ کمی پس از برخاستن از ساحل آدلر شهر سوچی در حاشیه دریای سیاه در این دریا سقوط کرد.

در میان قربانیان این سانحه هوایی ۶۴ عضو گروه کر الکساندروف نیز وجود دارند. اعضای این گروه نامدار موسیقی نظامی در روسیه برای اجرای برنامه به سوریه می‌رفتند.

وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرده که لاشه‌های بیشتری از هواپیما پیدا شده است، از جمله دو قطعه از بخش مکانیسم کنترل هواپیما. این قطعات در عمق ۲۷ متری دریا و به فاصله حدود یک مایل دریایی از ساحل یافت شده‌اند. کمی بعد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک قطعه ۴,۵ در ۳,۵ متری هواپیما نیز پیدا شده است.

تاکنون جنازه‌های ۱۱ تن از سرنشین‌های هواپیما یافت شده است که به‌گفته وزارت دفاع ۱۰ جنازه از آن‌ها و همچنین ۸۶ قطعه از پیکر مسافران برای شناسایی به مسکو منتقل شده‌اند. ماکسیم سوکولوف، وزیر راه و ترابری روسیه می‌گوید ممکن است به دلیل «باد قوی» جنازه برخی از قربانیان به سمت منطقه آبخازیا در جمهوری ارمنستان کشیده شده باشند.

سوکولوف در پی نشست ویژه کمیسیون بررسی این حادثه گفت احتمالاً دلیل این حادثه «مشکل فنی» و یا اشتباه خلبان بوده است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز احتمال یک اقدام تروریستی را رد کرد.

تلویزیون دولتی روسیه برنامه‌های سرگرم‌کننده خود را قطع کرده و تصاویر سیاه و سفید قربانیان حادثه سقوط هواپیما را پخش کرد. در میان قربانیان همچنین ۹ روزنامه‌نگار و دو مقام بلندپایه، از جمله الیزاوتا گلینکا، معروف به «دکتر لیزا» نیز بودند. الیزاوتا گلینکا مدیریت یک نهاد امدادرسان را برعهده داشت و قصد داشت با این پرواز مواد مورد نیاز را به بیمارستانی در لاذقیه سوریه ارسال کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.