ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش برای کشاندن رژیم سوریه و شورشیان به پای میز مذاکره

لاوروف می‌گوید رژیم سوریه در پی مذاکرات با شورشیان برای پایان دادن به جنگ است. روسیه، ایران و ترکیه می‌خواهند نظر سوریه و شورشیان را به از سرگیری مذاکرات دو جانبه جلب کنند.

چند روز دیگر مذاکرات سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه در قزاقستان آغاز خواهد شد. به‌گفته روسیه شورشیان نیز می‌توانند در این دیدار شرکت کنند. اما روشن نیست که منظور روسیه کدام نیروهای شورشی است.

نخستین نشست سرگئی لاوروف، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه ۲۷ دسامبر / ۷ دی از مذاکرات آینده روسیه، ایران و ترکیه سخن گفت و اعلام کرد که این مذاکرات می‌تواند با پیوستن حکومت سوریه و شورشیان گسترش یابد. لاوروف توضیح نداد که مذاکرات سوریه و شورشیان در کجا آغاز خواهد شد و با چه گروه‌هایی از مخالفان حکومت سوریه در این‌باره مذاکره شده است.

لاوروف همچنین گفت در بیانیه مورد توافق روسیه، ایران و ترکیه بر آمادگی هر سه کشور برای کمک به تنظیم موافقت‌نامه بین دولت سوریه و شورشیان و همچنین ضمانت اجرایی آن تأکید شده و مذاکرات در این زمینه جریان دارد.

نخستین نشست سرگئی لاوروف، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه یکم دی‌ماه در مسکو برگزار شد.

این سه کشور قصد دارند نظر نمایندگان دولت سوریه و شورشیان را به از سرگیری مذاکرات دو جانبه جلب کنند.

با این حال، کمیته عالی مذاکرات شورشیان به رویترز گفته است هیچ تماسی بین اپوزیسیون سوریه و رژیم این کشور صورت نگرفته است. اما خبرگزاری ریا نووستی روسیه به‌نقل از منابع دیپلماتیک گفته است نمایندگان ارتش روسیه و ترکیه با نمایندگان شورشیان در آنکارا درباره آتش‌بس سراسری در سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

به‌گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مذاکرات سه‌جانبه در قزاقستان، آغاز جدیدی برای مذاکرات صلح در سوریه خواهد بود. مذاکرات صلحی که زیر نظر سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شد و در آن آمریکا و عربستان سعودی نیز شرکت داشتند به‌رغم چندین بار برگزاری آن، بدون نتیجه ناتمام ماند.

از سوی دیگر هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز سه‌شنبه از طرح ایران، روسیه و ترکیه برای برگزاری مذاکرات صلح سوریه استقبال کرد و گفت چین از هر اقدامی برای برگزاری چنین گفت‌وگوهایی استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین آغاز سریع گفت‌وگوهای صلح سوریه برای وفاق ملی در این کشور و پایان درگیری‌ها و کنار گذاشتن اختلافات مهم دانست.

در این میان روسیه اقدام آمریکا برای کاهش محدودیت در تأمین سلاح شورشیان سوریه را محکوم کرد و آن را اقدامی خصمانه نامید.

ریا نووستی به‌نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت دولت باراک اوباما تلاش می‌کند تا پیش از روی کار آمدن رئیس جمهوری آینده دونالد ترامپ، وضعیت جهان را پیچیده‌تر کند.

کاهش محدودیت در تأمین سلاح شورشیان سوریه برای هواپیماهای روسی و سربازان این کشور تهدیدی محسوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    در همین راستا جرج صبرا عضو برجسته هیات عالی مذاکرکننده مخالفان سوری به خبرگزاری رویترز گفت:"هیچ اطلاعی از وجود تماس میان اپوزیسیون و رژیم سوریه نداریم. بطور حتم ما ارتباطی با این مساله نداریم !!