ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امضای قراردادهای جدید نفتی ایران با شرکت‌ بریتانیایی و آمریکایی

ایران به دو شرکت شل و برتیش‌پترولیوم نفت خام و میعنات گازی فروخت. هر یک از این محموله‌ها یک میلیون بشکه نفت خام را در برمی‌گیرد.

ایران با دو شرکت شل و برتیش‌پترولیوم دو قرارداد تازه در زمینه فروش نفت خام و میعنات گازی منعقد کرده است. هر یک از این محموله‌ها یک میلیون بشکه نفت خام را در برمی‌گیرد.

امضای قراردادهای جدید نفتی ایران با شرکت شل

محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در گقت‌و گو با خبرگزاری مهر اظهار امیدواری کرده که فروش تک‌محموله‌ها به  گفته است از امضای قراردادهای جدید فروش تک محموله‌های نفت و گاز به دو شرکت برتیش‌پترولیوم و شل در آینده افزایش پیدا کند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد با برتیش‌پترولیوم و شل قراردادهای یک ساله و بلندمدت منعقد کند.

شرکت شل به ایران دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بدهکار بود. پس از آنکه شل در فروردین سال جاری بدهی‌اش به ایران را پرداختف شرکت ملی نفت ایران مجوز فروش نفت به کمپانی شل را دریافت کرد.

شل بزرگ‌ترین شبکه عرضه سوخت در ایالات متحده آمریکا را در انحصار خود دارد.

شل نفت ایران را در پایانه خارک بارگیری و در بندر روتردام هلند تخلیه می‌‌کند. از رتردام نفت خام ایران به پالایشگاه‌های کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان منتقل می‌شود.

ایران در سال جاری به طور میانگین دو میلیون بشکه نفت خام به جهان صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Javad

    اینها خیلی زو به زنند بتونند مثل زمان شاه نفت شراکت را با غرب به نسبت 30 طرف ایرانی و 70 درصد طرف خارجی برسونند مثل سال 1332 خورشیدی

  • faryad

    اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران خبر داد که «اداره» بندر چابهار «برای مدت به گفته اومعین ? و مطابق با فرمولی ?» به هند واگذار شده است!!. اکبر ترکان گفت که توافقنامه واگذاری بندر چابهار، با شرایط و مدت معین»? در سفر وزیر امور حمل‌ونقل هند به تهران با وزیر راه و شهرسازی ایران امضاء شده است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران توضیح بیشتری درباره نحوه اداره بندر چابهار از سوی هند بویژه مدت زمان و فرمول اداره آن نداده است!!