ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما مناطقی از نوادا و یوتا را به عنوان آثار ملی اعلام کرد

باراک اوباما روز چهارشنبه برنامه‌ای برای حفاظت از بخش‌های گسترده‌ای از غرب آمریکا، شامل تبدیل منطقه بحث برانگیز «بیرز ایرز» در ایالت یوتا به یک اثر ملی اعلام کرد. این برنامه او را در برابر فرماندار جمهوری‌خواه و نمایندگان کنگره در این ایالت قرار می‌دهد.

تصویری از منطقه یوتا

اوباما در بیانیه خود گفته که ۱.۳۵ میلیون هکتار از منطقه بیرز ایرز برای محافظت از برخی از منابع قابل توجه طبیعی، فرهنگی و باستانی این کشور، از جمله مراکز آبا و اجدادی قبایل متعدد این منطقه، تحت حفاظت قرار خواهد گرفت.

منطقه دیگری که اعلام شده تخت حفاظت خواهد بود، «گولد باته» در ایالت نواداست که منطقه‌ای ۳۰۰ هزار هکتاری در لاس وگاس است.

اوباما گفته که این اقدام او باعث حفظ ارزش‌های تاریخی این منطقه خواهد شد و این اطمینان را به وجود خواهد آورد که نسل‌های بعدی هم بتوانند از زیبایی‌های این منطقه تاریخی بهره ببرند.

در یوتا، استفاده اوباما از قدرتش برای ایجاد منطقه حفاظت شده، از سوی جمهوری خواهان با انتقاد روبه‌رو شده است. آنها می‌گویند که جدا کردن این منطقه از روند توسعه می‌تواند به نابودی اقتصادی این ایالت بینجامد.

جیسون چافتز، یک جمهوری‌خواه اهل یوتا می‌گوید که این تصمیم «سیلی‌ای به گونه مردم یوتا برای خاموش کردن صدای آنهاست.»

او می‌گوید که جمهوری‌خواهان در انتظار آغاز به کار دونالد ترامپ هستند تا این قوانین نیمه شب به تصویب رسیده لغو شود و به جای آن قوانینی با جلب حمایت محلی و به صورت متعادل و برد- برد تصویب شود.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که مکانیزمی که اوباما برای تعیین این مکان‌های تاریخی به کار گرفته بر اساس قانون آثار باستانی مصوب ۱۹۰۶ است و راهی برای معوق کردن تصمیم رییس جمهوری قبلی در این قانون وجود ندارد.

کاخ سفید البته تاکید کرده که کنگره می‌تواند نسبت به محدود کردن و یا ایجاد تغییراتی در این تصمیم اقدام کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.