ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر امنیت بریتانیا: داعش به فکر حمله شیمیایی در بریتانیا است

ماه گذشته در گزارش یوروپل به احتمال برنامه‌ریزی داعش برای حمله شیمیایی به بریتانیا اشاره شده‌بود. این اما نخستین بار است که یک وزیر بریتانیایی از چنین تهدیدی رسماً سخن می‌گوید.

وزیر امنیت بریتانیا ادعا کرد که گروه دولت اسلامی (داعش) به دنبال اجرای حملاتی با حداکثر تعداد قربانی از جمله حمله شیمیایی در اروپا است.

بن والاس، وزیر امنیت بریتانیا

بن والاس، وزیر امنیت بریتانیا یک‌شنبه اول ژانویه در گفت‌و‌گو با «ساندی تایمز» گفت که هدف داعش حملاتی با تلفات بالا است و هیچ مانع اخلاقی‌ای برای استفاده از سلاح شیمیایی علیه جمعیت‌های غیرنظامی احساس نمی‌کند.

ماه گذشته گزارشی از سوی یوروپل، پلیس اتحادیه اروپا منتشر شد که در آن به احتمال برنامه‌ریزی داعش برای حمله شیمیایی به بریتانیا اشاره شده‌بود. این اما نخستین بار است که یک وزیر بریتانیایی از چنین تهدیدی رسماً سخن می‌گوید.

وزیر امنیت بریتانیا گفت که گزارش‌های استفاده داعش از سلاح شیمیایی در سوریه و عراق و نیز گزارش‌هایی راجع به خواست این گروه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اروپا به دست آنها رسیده‌است. او تأکید کرد که اگر داعش می‌توانست چنین حمله‌ای را در بریتانیا ترتیب دهد، قطعاً این کار را می‌کرد.

گروه دولت اسلامی بارها در خاک اروپا دست به حملات تروریستی زده‌است که آخرین نمونه‌های آن حمله به بازار کریسمس در برلین و نیز حمله به جشن سال نو در یک کلوب شبانه در استانبول بوده‌اند. بسیاری از اروپایی‌ها در هراس از این حملات به سر می‌برند. کارشناسان معتقدند که هراس از داعش به رشد ناسیونالیسم و مهاجرستیزی در کشورهای اروپایی یاری رسانده و همچنین اسلام‌هراسی را افزایش داده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.