ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله افراد مسلح به بزرگترین زندان بحرین

اغلب زندانیان در زندان جو بحرین در ارتباط با اتهام‌های مربوط به آزادی بیان، آزادی تجمع و آزادی تشکیل گروه در حبس به سر می‌برند و اکثراً شیعه هستند.

افراد مسلح به بزرگترین زندان بحرین حمله کردند و با کشتن یک مأمور پلیس، تعدادی از زندانیان را آزاد کردند.

تظاهرکنندگان غالباً شیعه بحرینی - عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یکشنبه اول ژانویه افراد مسلح به زندان جو، بزرگترین زندان بحرین حمله کردند. بر اثر این حمله یک پلیس کشته شد و شماری از زندانیان گریختند. وزارت کشور بحرین زندانیان گریخته را مجرمان «اتهام‌های تروریستی» معرفی کرده‌است.

زندان جو بزرگترین زندان بحرین برای زندانیان مرد است. بر اساس آمار وزارت کشور بحرین، حداکثر ظرفیت این زندان ۱۲۰۱ تن تعیین شده اما گروه‌های حقوق بشری از زندانی‌بودن دست‌کم ۲۷۰۰ تن در آن خبر می‌دهد. به گزارش «انستیتوی بحرین برای حق و دموکراسی» و «مرکز حقوق بشر بحرین» اغلب زندانیان در زندان جو بحرین در ارتباط با اتهام‌های مربوط به آزادی بیان، آزادی تجمع و آزادی تشکیل گروه در حبس به سر می‌برند.

هزاران شیعه بحرینی در زندان‌های این کشور به سر می‌برند. تعداد این زندانیان پس از اعتراض‌های بهار عربی به شدت بیشتر شد.

در ۱۰ مارس ۲۰۱۰ نیز شورش دیگری در این زندان رخ داد.

در آن زمان سازمان‌های حقوق بشری ذکرشده گزارش دادند اگرچه شورش از سوی اقلیتی داخل زندان آغاز شد، اما با واکنش نامتناسب پلیس بحرین مواجه شد. این سازمان‌ها وضعیت زندان جو را به شدت نامطلوب توصیف می‌کنند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    مردم ایران واقعا متاسفم برای شماها که این چنین برای حق نمی جنگید واقعا متاسفم ببینید چه جراتی دارن واقعا شیر مرد هستند برای عدالت می جنگن حتی اگه بمیرن اینم شمایید که دست رو دست گذاشتین یه نفر بیاد همه چیز رو درست کنه هیچ کس نمیاد مگه تا حالا کسی زندگی شما رو درست کرده که بخوان کشور و مملکت شما رو درست کنند شماها کسی رو که بچه هاتون رو کشت (مرتضوی) و خیلیای دیگه رو نکشتید چه با قانون چه بی قانون تو خیابون بکشینش ولی مردم بحرین می جنگن برای خواسته هاشون مردم ایران نصیحت حکومت و دولت حد و مرزی داره وقتی حکومت خواهان اصلاح و اجرای عدالت نیست باید مبارزه عملی انجام داد در راه ازادی و عدالت خونها ریخته میشه د راه ازادی بکش و کشته شو

  • soleymani

    اقلیت شیعه؟؟