ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله داعش به یک ایستگاه پلیس در نزدیکی نجف

داعش در القادسیه نزدیک نجف دست به حمله زد و بر اثر این حمله هفت نیروی پلیس کشته و ۱۷ تن دیگر از جمله چندین غیرنظامی زخمی شدند.

اعضای مسلح گروه «دولت اسلامی» (داعش) با حمله به یک ایست بازرسی پلیس در حوالی نجف هفت پلیس را کشتند و ۱۷ تن دیگر از جمله چندین غیرنظامی را مجروح کردند.

موقعیت القادسیه نسبت به نجف

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اعضای داعش یکشنبه اول ژانویه سوار بر دو خودرو و با عبور از شهر القادسیه در غرب نجف به ایست بازرسی پلیس رسیدند و راننده خودرو اول در مواجهه با نیروهای امنیتی بمبی را منفجر کرد. دو سرنشین خودرو دوم نیز به دست مأموران پلیس کشته شدند. بر اثر این حمله هفت نیروی پلیس کشته و  ۱۷ تن دیگر از جمله چندین غیرنظامی زخمی شدند.

نجف یکی از مهم‌ترین شهرهای شیعه و محل دفن علی بن ابی‌طالب، امام اول شیعیان است. این شهر در ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد و از محل اصلی درگیری‌ها با داعش دور است. داعش هرگز نتوانسته تا قلمروی قابل توجهی را در مناطق شیعه‌نشین تصرف کند، اما حملات گاه‌و‌بی‌گاهی را علیه شهرهای شیعه‌نشین ترتیب داده‌است.

داعش در اعلامیه‌ای آنلاین که از سوی حامیان آن پخش شد، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    سپاه پاسداران که مخالف و ضرر کننده اصلی قرارداد آتش‌بس در سوریه است، تلاش می‌کنند آتش‌بس را نقض نموده و کشتار مردم بیگناه را از سر بگیرند. در همین راستا سپاه پاسداران و ارتش اسد با ادامه حملات خود در منطقه «وادی بردی» در شمال غربی دمشق طی روزهای جمعه و شنبه (10 و ۱1دی) درصدد به راه‌انداختن مجدد جنگ هستند. سپاه پاسداران برای مشروع جلوه دادن حملات خود مدعی است که این منطقه و اپوزیسیون مسلحی که در آن مستقر است جزو قرارداد آتش‌بس محسوب نمی‌شوند!. در حالی‌که توافق آتش‌بس شامل این منطقه که 100هزار جمعیت دارد نیز می‌شود و نیروهای مسلحی که در آن هستند، نیروهای بومی و جزو ارتش آزاد هستند. پاسداران و ارتش اسد قصد دارند با بمباران و آتشباری سنگین اهالی را وادار به کوچ اجباری نموده و بافت جمعیتی حومه دمشق را تغییر دهند.