ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورشیان سوریه گفت‌وگو درباره مذاکرات صلح را معلق کردند

آتش‌بس در سوریه بار دیگر در معرض شکست قرار گرفت. شورشیان رژیم اسد را متهم به نقض آتش‌بس می‌کنند. به همین دلیل آن‌ها خود را از آماده‌سازی مذاکرات صلح کنار کشیدند.

چندین گروه شورشی سوریه آماده‌سازی مذاکرات صلح را به حالت تعلیق در آوردند. آن‌ها به این طریق اعتراض خود را نسبت به آن‌چه نقض آتش‌بس از سوی رژیم سوریه عنوان می‌کنند، ابراز داشتند.

آتش‌بس جدید در سوریه از نیمه‌شب جمعه ٣٠ دسامبر ۲۰۱۶ / ۱۰ دی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۲ گروه از اعضای ارتش آزاد سوریه (FSA) روسیه و ترکیه را فراخوانده‌اند تا مانع از ادامه نقض آتش‌بس توسط حکومت سوریه شوند. آن‌ها گفته‌اند در غیر این صورت آتش‌بس فسخ می‌شود.

این آتش‌بس شامل همه گروه‌های شورشی می‌شود، به‌جز گروه‌هایی چون «دولت اسلامی» (داعش)، جبهه النصره و همچنین کردهای «یگان‌های مدافع خلق» که ترکیه با آن‌ها می‌جنگد.

برنامه روسیه و ترکیه این بود که در نیمه ماه ژانویه نمایندگان رژیم سوریه و شورشیان ارتش آزاد سوریه، در شهر «آستانه»، پایتخت قزاقستان برای آغاز مذاکرات جدید صلح با یکدیگر دیدار کنند. این دیدار گام مهمی پیش از مذاکرات ۸ فوریه / ۲۰ بهمن در ژنو با میانجیگری سازمان ملل خواهد بود. ترکیه از شورشیان سوریه حمایت می‌کند و روسیه از رژیم بشار اسد.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آتش‌بس تاکنون در بخش‌های بزرگ سوریه برقرار بوده اما با این حال در بخش‌های پراکنده‌ای شکسته شده است.

شورشیان در بیانیه خود ارتش سوریه و متحدانش را متهم کرده‌اند که به‌ویژه در منطقه وادی بردی، واقع در شمال غرب دمشق آتش‌بس را نقض کرده‌اند. در این منطقه در روزهای گذشته بارها درگیری‌های شدید رخ داده است. مخالفان رژیم سوریه در ماه دسامبر کنترل منابع آبی وادی بردی را در دست گرفتند. این منابع آبی آب میلیون‌ها نفر در دمشق را تأمین می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در میان گروه‌های شورشی گروه تندرو جبهه فتح‌الشام نیز حضور دارد اما شبه‌نظامیان مخالف در وادی بردی گفته‌اند در میان آن‌ها هیچ یک از گروه‌های افراطی وجود ندارند. نه داعش و نه فتح‌الشام.

آتش‌بس جدید در سوریه به ابتکار روسیه و ترکیه از نیمه‌شب جمعه ٣٠ دسامبر ۲۰۱۶ / ۱۰ دی آغاز شده است. جامعه جهانی از جمله سازمان ملل، ایران، آمریکا، مصر و اتحادیه عرب از این آتش‌بس استقبال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.