ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت سرباز اسرائیلی به اتهام قتل عمد معترض فلسطینی

یک سرباز اسرائیلی با شلیک گلوله به سر یک جوان معترض فلسطینی او را به قتل رسانده بود. رأی دادگاه نظامی درباره این واقعه پربازتاب صادر شد.

یک دادگاه نظامی در اسرائیل، الور آزاریا، سربازی که یک جوان معترض فلسطینی را به قتل رسانده بود، به اتهام قتل عمد محکوم کرد.

الور آزاریا، سرباز اسرائیلی در دادگاه نظامی

آزاریا در مارس ۲۰۱۶ در شهر الخلیل، یک جوان فلسطینی به نام عبدالفتاح الشریف را به قتل رسانده بود. الشریف که با چاقو به یک سرباز اسرائیلی حمله کرده بود، مجروح شده و به زمین افتاده بود، اما آزاریا با شلیک گلوله به سر او، الشریف را کشت. در این واقعه بک معترض فلسطینی دیگر نیز به قتل رسیده بود.

اجساد این دو فلسطینی با پلاستیک‌های سیاه‌رنگ پوشانده شده و بیش از ۳۰ دقیقه در‌‌ همان محل‌‌ رها شده بودند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در اعتراض به قتل الشریف، اسرائیل را به پایان دادن به «کشتارهای غیرقانونی» فراخوانده و نطامیان اسرائیلی را به «اعدام‌های فراقضایی» متهم کرده بود.

ماجا هلر، قاضی دادگاه نظامی هنگام قرائت حکم اعلام کرد که قتل عبدالفتاح شریف ضرورتی نداشته است.

هنوز محکومیت الور آزاریا تعیین نشده. تا ۲۰ سال زندان در انتظار اوست.

نخستین بار سازمان حقوق بشری «بتسلم» که ۲۴ مارس ۲۰۱۶ از حادثه قتل عبدالفتاح الشریف فیلمبرداری کرده بود، این واقعه را رسانه‌ای کرد. در این فیلم دیده می‌شد که چگونه الور آزاریا، سرباز اسرائیلی بدون آنکه هشدار بدهد، سر جوان معترض فلسطینی را هدف می‌گیرد و با شلیک گلوله او را به قتل می‌رساند.

معترضان به حکم دادگاه نظامی مبنی بر محکومیت سرباز اسرائیلی

محاکمه آزاریا به این بحث در اسرائیل دامن زده بود که تحت چه شرایطی سربازان اسرائیلی اجازه دارند به فلسطینی‌های معترض شلیک کنند. به همین جهت حکم دادگاه نظامی در اسرائیل ممکن است در این زمینه راهگشا باشد.

هنگام اعلام حکم، صدها تن از اسرائیلی‌ها مقابل دادگاه نظامی اجتماع کرده و خواهان آزادی الور آزاریا شده بودند.

دادستان نظامی خواهان اشد مجازات برای آزاریا شده بود. وکیل او اما گفته بود این سرباز اسرائیلی از روی ضرورت و برای دفاع از خودش، جوان معترض فلسطینی را هدف قرار داده است. آزاریا در دفاع از خودش گفته بود از این وحشت داشته که عبدالفتاح الشریف کمربند انتحاری به خودش بسته باشد و خود را منفجر کند.

قاضی محکمه نظامی اما استدلال وکیل مدافع را به این دلیل نپذیرفته بود که آزاریا سر جوان فلسطینی را هدف قرار داده بود. دفاعیات آزاریا را هم به دلیل تناقض در گفتار رد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.