ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار زندانی گوانتانامو به عربستان سعودی منتقل می‌شوند

دولت آمریکا قرار است ۱۹ زندانی گوانتانامو را به دست‌کم چهار کشور ایتالیا، عمان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی منتقل کند.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که چهار زندانی گوانتانامو را در ۲۴ ساعت آینده به عربستان سعودی منتقل می‌کنند. آن‌ها تأکید کرده‌اند که این آغاز نقل و انتقالات نهایی مورد نظر اوباماست.

زندان گوانتانامو ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، دولت آمریکا کنگره این کشور را از قصد خود برای انتقال تا ۱۹ زندانی به دست‌کم چهار کشور ایتالیا، عمان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی آگاه کرده است.

این انتقالات پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه / یکم بهمن انجام خواهد شد.

بدین ترتیب پس از این انتقالات، ۴۰ زندانی از ۵۹ زندانی کنونی در گوانتانامو باقی خواهند ماند. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آغاز ریاست جمهوری خود بستن این زندان را در دستور کار خود قرار داده بود.

بازداشتگاه گوانتانامو در خلیج گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا که در اختیار ارتش آمریکا قرار دارد، واقع شده است. پس از حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ دولت آمریکا بازداشتگاهی را در این پایگاه ایجاد کرد تا کسانی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان بازداشت می‌شوند، در این محل زندانی کند.

ترامپ روز سه‌شنبه ۳ ژانویه / ۱۴ دی با انتقال زندانیان گوانتانامو مخالفت کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت: «هیچ آزادی دیگری از گوانتانامو نباید صورت گیرد. اینها خطرناک‌ترین افراد هستند و نباید به آن‌ها اجازه داد به صحنه‌های نبرد برگردند.»

دو تن از مسئولان دولتی آمریکا که روز چهارشنبه ۴ ژانویه ۱۵ دی خبر انتقال زندانیان گوانتانامو را تأیید کردند جزئیاتی از ملیت چهار زندانی که به عربستان سعودی منتقل می‌شوند اعلام نکردند.

در ماه آوریل ۹ زندانی یمنی از گوانتانامو به ریاض منتقل شدند. عربستان سعودی از متحدان آمریکا به‌شمار می‌رود.

اوباما نوامبر ۲۰۱۶ وعده داده بود که ممکن است تا پایان دوران ریاست جمهوری‌اش شمار دیگری از زندانیان گوانتانامو را آزاد یا به کشور دیگری منتقل کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.