ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات کارگری در تهران و تبريز

<p>حدود ۱۸۰۰ کارگر پيمانکار مجتمع پتروشی تبريز از روز پنج&zwnj;شنبه ۱۲ اسفند دست به اعتراض زده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اين کارگران به وضعيت استخدام خود معترض هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به اين گزارش، کارگران مجتمع پتروشيمی تبريز هم&zwnj;چنين خواهان افزايش دستمزد متناسب با رشد تورم و افزايش قيمت کالاها و خدمات و برخورداری از امکانات رفاهی و بيمه شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ایلنا افزوده: &laquo;مجتمع پتروشيمی تبريز که جزو ١٠٠ شرکت برتر ايران در سال مالی ۱۳۸۸ قرار دارد، بر اساس شاخص&zwnj;های مالی همان سال، از سوی سازمان مديريت صنعتی ايران به عنوان سومين شرکت بزرگ و برتر اقتصادی منطقه شمال غرب ايران شناخته شد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين تارنمای سحام&zwnj;نيوز خبر داده که اعتراضات کارگران کارخانه کيان تاير که از مدتی پيش آغاز شده بود، هم&zwnj;چنان ادامه دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش سحام نيوز، صدها تن از کارگران کارخانه کيان تاير (لاستيک البرز تهران) از روز ١٠ اسفند به تحصن دست زدند و گروهی از آنان نيز همراه خانواده هايشان، مقابل کارخانه متحصن شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، &laquo;کارگران اين کارخانه چند روز است که با تجمع درون کارخانه، نصب پارچه نوشته&zwnj;های اعتراضی به نرده&zwnj;های بيرونی کارخانه، روشن کردن آتش و سر دادن شعار، اعتراض خود را نشان می&zwnj;دهند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين گزارش، &laquo;شعارهايی چون مرگ بر ستمگر و مرگ بر دروغگو از جمله شعارهای کارگران معترض بوده و آن&zwnj;ها کماکان با حضور در حاشيه بزرگراه آيت&zwnj;الله سعيدی در منطقه چهاردانگه (جنوب غرب تهران) از رانندگان خودروهای عبوری درخواست می&zwnj;کردند که با به صدا در آوردن بوق اتومبيل&zwnj;های خود با آن&zwnj;ها همراهی کنند، که به گفته شاهدان، بسياری از رانندگان به اين درخواست عمل می&zwnj;کردند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>تأمین امنیت شغلی برای همه کارگران، برپایی تشکل مستقل کارگری، توقف اخراج کارگران، لغو کار کودکان، آزادی کارگران زندانی از جمله مطالبات تجمع&zwnj;های کارگران در ایران است.</p> <p>&nbsp;</p>

حدود ۱۸۰۰ کارگر پيمانکار مجتمع پتروشی تبريز از روز پنج‌شنبه ۱۲ اسفند دست به اعتراض زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اين کارگران به وضعيت استخدام خود معترض هستند.

بنا به اين گزارش، کارگران مجتمع پتروشيمی تبريز هم‌چنين خواهان افزايش دستمزد متناسب با رشد تورم و افزايش قيمت کالاها و خدمات و برخورداری از امکانات رفاهی و بيمه شده‌اند.

ایلنا افزوده: «مجتمع پتروشيمی تبريز که جزو ١٠٠ شرکت برتر ايران در سال مالی ۱۳۸۸ قرار دارد، بر اساس شاخص‌های مالی همان سال، از سوی سازمان مديريت صنعتی ايران به عنوان سومين شرکت بزرگ و برتر اقتصادی منطقه شمال غرب ايران شناخته شد.»

همچنين تارنمای سحام‌نيوز خبر داده که اعتراضات کارگران کارخانه کيان تاير که از مدتی پيش آغاز شده بود، هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش سحام نيوز، صدها تن از کارگران کارخانه کيان تاير (لاستيک البرز تهران) از روز ١٠ اسفند به تحصن دست زدند و گروهی از آنان نيز همراه خانواده هايشان، مقابل کارخانه متحصن شدند.

همچنين بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، «کارگران اين کارخانه چند روز است که با تجمع درون کارخانه، نصب پارچه نوشته‌های اعتراضی به نرده‌های بيرونی کارخانه، روشن کردن آتش و سر دادن شعار، اعتراض خود را نشان می‌دهند.»

بر اساس اين گزارش، «شعارهايی چون مرگ بر ستمگر و مرگ بر دروغگو از جمله شعارهای کارگران معترض بوده و آن‌ها کماکان با حضور در حاشيه بزرگراه آيت‌الله سعيدی در منطقه چهاردانگه (جنوب غرب تهران) از رانندگان خودروهای عبوری درخواست می‌کردند که با به صدا در آوردن بوق اتومبيل‌های خود با آن‌ها همراهی کنند، که به گفته شاهدان، بسياری از رانندگان به اين درخواست عمل می‌کردند.»

تأمین امنیت شغلی برای همه کارگران، برپایی تشکل مستقل کارگری، توقف اخراج کارگران، لغو کار کودکان، آزادی کارگران زندانی از جمله مطالبات تجمع‌های کارگران در ایران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.