ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل شش میلیون دلار از کمک‌های مالی‌ به سازمان ملل کاست

هیئت نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل جمعه ششم نوامبر اعلام کرد که از این بعد شش میلیون دلار آمریکا از ۴۰ میلیون دلار کمک سالانه تل‌آویو به این سازمان کاسته خواهد شد.

تل‌آویو در اعتراض به تصویب قطع‌نامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی در مناطق اشغال‌شده فلسطینی شش میلیون دلار از کمک‌های مالی‌اش به سازمان ملل کاست.

اسرائیل در اعتراض به قطع‌نامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی این کشور از کمک‌های مالی‌اش به سازمان ملل کاست

هیئت نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل جمعه ششم نوامبر اعلام کرد که از این بعد شش میلیون دلار آمریکا از ۴۰ میلیون دلار کمک سالانه تل‌آویو به این سازمان کاسته خواهد شد.

این تصمیم در اعتراض به تصویب قطع‌نامه شورای امنیت در ۲۳ دسامبر صورت می‌گیرد که طی آن شورای امنیت سازمان ملل شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و از این اقدام دولت اسرائیل به عنوان مانعی برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در قالب دو دولت مستقل یاد کرده است.

فرستاده اسرائیل در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای اسرائیل کمک مالی به نهادهایی که در سازمان ملل علیه منافعش عمل می‌کنند، غیرمنطقی است. او همچنین گفت که پس از ورود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب جمهوری‌خواه ایالات متحده به کاخ سفید، اسرائیل گام‌های دیگری را برای پایان‌دادن به آنچه «فعالیت‌های ضداسرائیلی» خواند، برخواهد داشت.

وتوی آمریکا در رأی‌گیری شورای امنیت باعث شده بود تا قطع‌نامه علیه اسرائیل پس از دهه‌ها به تصویب برسد. این اتفاق به انتقاد جدی نتانیاهو و جمهوری‌خواهان از دولت اوباما انجامید و دونالد ترامپ نیز وعده داد که پس از سرکار آمدن او، اوضاع در سازمان ملل مطابق منافع اسرائیل پیش خواهد رفت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.