ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عذرخواهی سفیر از اظهارات دیپلمات اسرائیلی علیه سیاستمداران بریتانیایی

خبرنگار مخفی «الجزیره» مکالمه دیپلمات سفارت اسرائیل در لندن را با مشاور فعلی وزیر آموزش بریتانیا ضبط کرده‌است که در آن از «به‌زیرکشیدن» آلن دانکن، یکی از مخالفان شهرک‌سازی اسرائیل سخن می‌گویند.

مارک رگو، سفیر اسرائیل در بریتانیا بابت سخنان یک دیپلمات این سفارت‌خانه عذرخواهی کرد. خبرنگار مخفی الجزیره صدای یک دیپلمات اسرائیلی را ضبط کرده بود که در حال مکالمه با یک مأمور دولتی بریتانیایی، از نقشه‌هایش برای «به‌زیرکشیدن» سیاستمداران انگلیسی مخالف شهرک‌سازی تل‌آویو سخن می‌گوید.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از تصویب قطع‌نامه علیه شهرک‌سازی برآشفت

خبرنگار مخفی شبکه خبری «الجزیره» مکالمه شاعی ماسوت، دیپلمات سفارت اسرائیل در لندن را با ماریا استریزولو، مشاور فعلی وزیر آموزش بریتانیا ضبط کرده‌است که در آن از «به‌زیرکشیدن» آلن دانکن، معاون وزیر خارجه بریتانیا سخن می‌گویند.

الن دانکن یکی از اعضای ارشد وزارت خارجه بریتانیا و از طرفداران حقوق فلسطینیان و توقف شهرک‌سازی‌های غیرقانونی تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی است.

رگو، سفیر اسرائیل در بریتانیا با عذرخواهی بابت سخنان ماسوت، آنها را به هیچ وجه نظرات رسمی دولت اسرائیل ندانست و وعده داد که ماسوت از کار برکنار خواهد شد.

شورای امنیت در ۲۳ دسامبر قطع‌نامه‌ای تصویب کرد و شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را خلاف قوانین بین‌المللی دانست و از این اقدام دولت اسرائیل به عنوان مانعی برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در قالب دو دولت مستقل یاد کرد. بریتانیا به این قطع‌نامه رأی مثبت داد و آمریکا آن را وتو نکرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به شدت از تصویب این قطع‌نامه برآشفت و وزارت خارجه این کشور ۱۴ سفیر کشورهای رأی‌دهنده به این قطع‌نامه را احضار کرد.

کارزار مخفی اسرائیل برای نفوذ

شبکه خبری الجزیره ادعا می‌کند که تحقیق مخفی شش‌ماهه‌ای را از طریق خبرنگار نفوذی‌اش به لابی اسرائیل در بریتانیا به اجرا گذاشته و طی آن کشف کرده که تل‌آویو یک کارزار سیاسی پنهانی برای نفوذ در بریتانیا به راه انداخته‌است تا عليه سياستمداران حامی فلسطین و مخالف شهرک‌سازی فعالیت کند.

ماسوت، یک عضو ارشد سفارت اسرائیل در لندن در رستورانی به استریزولو می‌گوید که نام برخی سیاستمداران بریتانیایی را برای به‌زیر‌کشیدن‌شان در اختیار دارد. استریزولو آن زمان رئیس دفتر روبرت هالفون، وزیر کنونی آموزش بریتانیا و نماینده وقت مجلس از حزب محافظه‌کار بود. هالفون از طرفداران اسرائیل به شمار می‌آید.

ماسوت به‌طور خاص به دانکن اشاره می‌کند و استریزولو در پاسخ می‌گوید که یک رسوایی کوچک می‌تواند کار دانکن را تمام کند.

دانکن در ۲۰۱۴ گفته بود که اگرچه حق موجودیت اسرائیل را کاملاً به رسمیت می‌شناسد، اما شهرک‌سازی‌ها بر سرزمین‌های اشغالی فلسطین لکه‌ ننگی «بر چهره جهان» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.