ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار رئيس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به ايران و سوريه

<p>يوکيا آمانو، رئيس آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی همکاری نامناسب ايران و سوريه با اين آژانس را مورد انتقاد قرار داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش روزنامه لوموند، چاپ فرانسه، يوکيا آمانو، رئيس آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی در اجلاس بهاری اين آژانس در وين، همکاری ايران و سوريه با آژانس را مورد انتقاد قرار داد.</p> <p><br /> آقای آمانو امروز در وين گفت آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی تضمين نمی&zwnj;کند که ايران به شکل مخفيانه در راه ساخت سلاح هسته&zwnj;ای نيست.</p> <p><br /> يوکيا آمانو گفت: &laquo;ايران از همکاری&zwnj;های لازم برای ارائه مدارک معتبر مبنی بر عدم وجود مواد و فعالیت&zwnj;های اعلام نشده هسته&zwnj;ای سر باز زده است.&raquo;</p> <p><br /> وی افزود آژانس نمی&zwnj;تواند به&zwnj;طور مشخص اعلام کند، همان&zwnj;گونه که تهران مدعی است، تمام فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای اين کشور صلح&zwnj;آميز است.</p> <p><br /> رئيس آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی از ايران خواست &laquo;گامی به&zwnj;سوی همکاری&raquo; بردارد.</p> <p><br /> وی همچنين سوريه را نيز به عدم همکاری با آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی متهم ساخت و افزود اين کشور پايگاه&zwnj;های هسته&zwnj;ای &laquo;مشکوک&raquo; دارد و به آژانس اجازه بازرسی لازم را نمی&zwnj;دهد.<br /> &nbsp;</p> <p>در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ اسرائيل در يک حمله هوايی ناگهانی با شليک ۲۲ موشک اقدام به بمباران پايگاه الکبار در مرکز سوريه کرد که گفته می&zwnj;شد، يک سايت هسته&zwnj;ای مخفی بوده است. <br /> &nbsp;</p> <p>دولت سوریه هسته&zwnj;ای بودن تأسيسات الکبار را رد کرده و گفته بود که این پايگاه یک ساختمان نظامی متروک بوده است.</p> <p><br /> به گفته يوکيا آمانو عدم همکاری دمشق مانع از آن می&zwnj;شود تا آژانس استقبالی را که از فعاليت&zwnj;های صلح&zwnj;آميز هسته&zwnj;ای اين کشور کرده بود، گسترش دهد.</p> <p><br /> در سال&zwnj;های گذشته خبرهايی از همکاری&zwnj;های هسته&zwnj;ای ايران و سوريه نيز منتشر شده اما دمشق اين ادعاها را رد کرده است.</p> <p><br /> دو سال پيش نيز خبرگزاری&zwnj;های جهان نوشتند در نمونه&zwnj;هايی که بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی از محل تأسيسات الکبار در سوريه برداشته&zwnj;اند، آثار اورانيوم وجود دارد.</p> <p><br /> ديپلمات&zwnj;های حاضر در وين معتقدند که ايران و سوريه پس از اين اجلاس نبايد تحت فشار قرار گيرند؛ به&zwnj;ويژه پس از رويدادهای کشورهای عربی که جهان غرب نسبت به نتايج و تغييرات و تأثيرات احتمالی آن بر اين دو کشور مردد است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

يوکيا آمانو، رئيس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی همکاری نامناسب ايران و سوريه با اين آژانس را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روزنامه لوموند، چاپ فرانسه، يوکيا آمانو، رئيس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در اجلاس بهاری اين آژانس در وين، همکاری ايران و سوريه با آژانس را مورد انتقاد قرار داد.

آقای آمانو امروز در وين گفت آژانس بين‌المللی انرژی اتمی تضمين نمی‌کند که ايران به شکل مخفيانه در راه ساخت سلاح هسته‌ای نيست.

يوکيا آمانو گفت: «ايران از همکاری‌های لازم برای ارائه مدارک معتبر مبنی بر عدم وجود مواد و فعالیت‌های اعلام نشده هسته‌ای سر باز زده است.»

وی افزود آژانس نمی‌تواند به‌طور مشخص اعلام کند، همان‌گونه که تهران مدعی است، تمام فعاليت‌های هسته‌ای اين کشور صلح‌آميز است.

رئيس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از ايران خواست «گامی به‌سوی همکاری» بردارد.

وی همچنين سوريه را نيز به عدم همکاری با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی متهم ساخت و افزود اين کشور پايگاه‌های هسته‌ای «مشکوک» دارد و به آژانس اجازه بازرسی لازم را نمی‌دهد.
 

در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ اسرائيل در يک حمله هوايی ناگهانی با شليک ۲۲ موشک اقدام به بمباران پايگاه الکبار در مرکز سوريه کرد که گفته می‌شد، يک سايت هسته‌ای مخفی بوده است.
 

دولت سوریه هسته‌ای بودن تأسيسات الکبار را رد کرده و گفته بود که این پايگاه یک ساختمان نظامی متروک بوده است.

به گفته يوکيا آمانو عدم همکاری دمشق مانع از آن می‌شود تا آژانس استقبالی را که از فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌ای اين کشور کرده بود، گسترش دهد.

در سال‌های گذشته خبرهايی از همکاری‌های هسته‌ای ايران و سوريه نيز منتشر شده اما دمشق اين ادعاها را رد کرده است.

دو سال پيش نيز خبرگزاری‌های جهان نوشتند در نمونه‌هايی که بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی از محل تأسيسات الکبار در سوريه برداشته‌اند، آثار اورانيوم وجود دارد.

ديپلمات‌های حاضر در وين معتقدند که ايران و سوريه پس از اين اجلاس نبايد تحت فشار قرار گيرند؛ به‌ويژه پس از رويدادهای کشورهای عربی که جهان غرب نسبت به نتايج و تغييرات و تأثيرات احتمالی آن بر اين دو کشور مردد است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.