ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن یکی از کول‌بران مرزی در مریوان

<p>روز يکشنبه پانزدهم اسفندماه بر اثر تيراندازی نيروهای انتظامی در مناطق مرزی شهر مريوان يکی از کول&zwnj;بران مرزی جان خود را از دست داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش زمانه، فايق محمودی، شهروند کرد در منطقه مرزی &laquo;دوله&zwnj;بی&raquo; مريوان بر اثر شليک مستقيم نيروهای انتظامی کشته شد.</p> <p><br /> در اين رويداد شماری از حيوانات بارکش نيز کشته شدند.</p> <p><br /> &laquo;کول&zwnj;بر&raquo; اصطلاحی محلی است و در واقع به کسانی گفته می&zwnj;شود که حمل و نقل کالا از مرزها را با استفاده از &laquo;کول&raquo; خود و بدون هرگونه وسيله&zwnj;ای انجام می&zwnj;دهند.</p> <p><br /> کشته شدن اين شهروند کرد در حالی است که از اول بهمن&zwnj;ماه امسال چهار نفر ديگر از کول&zwnj;بران مرزی بر اثر تيراندازی نيروهای انتظامی جان خود را از دست داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بنا به آمارهای منتشر شده، سال گذشته بيش از ۹۰ تن از افراد کاسب و کول&zwnj;بر در مرزهای کردستان توسط نيروهای امنيتی و انتظامی کشته شدند.</p> <p><br /> عبدالرضا محمودی، فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا مستقر در آذربايجان غربی سال گذشته طی آماری از کشته شدن ۳۸ نفر و زخمی شدن ۷۱ نفر در اين استان خبر داده بود.</p> <p><br /> کارشناسان مسائل کردستان، بی&zwnj;کاری، فقر و نبود برنامه توسعه اقتصادی در مناطق کردستان را از عوامل اصلی روی آوردن شهروندان به کارهای مرزی می&zwnj;دانند.</p> <p><br /> همچنين در سال&zwnj;های اخير مسئله&zwnj; تبعيض اقتصادی و عملکرد ناموفق دولت در زمينه اشتغال پايدار و سرمايه&zwnj;گذاری همواره به عنوان معضلات کردستان به مجلس شورای اسلامی کشيده شده است.</p> <p><br /> از سوی ديگر از ابتدای بهمن&zwnj;ماه امسال، چهار محيط بان و شش تن از نيروهای انتظامی در مناطق مرزی و شهرهای کردستان توسط افراد ناشناس کشته شدند.</p> <p><br /> به گزارش سايت رسمی جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، شورای هماهنگی تبليغات کردستان در اطلاعيه&zwnj;ای نوشته است: &laquo;شهادت چهار تن از محيط بانان اداره کل حفاظت از محيط زيست استان کردستان ثابت کرد که ايادی و مزدوران داخلی استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی در استمرار عناد و دشمنی با انقلاب اسلامی برای خوشايند اربابان&zwnj;شان دست به هر جنايتی می&zwnj;زنند.&raquo;</p> <p><br /> اين اطلاعيه در حالی منتشر می&zwnj;شود که برخی از گزارشات تائيد نشده از اشتباه نيروهای سپاه پاسداران و شليک آنان به سوی محيط بانان حکايت دارد.</p> <p><br /> حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) اخيرأ مسئوليت کشته و زخمی شدن چهار نفر از نيروهای انتظامی را در منطقه مرزی &laquo;سردوش&raquo; مريوان را به عهده گرفت&nbsp;اما اين گروه در اطلاعيه&zwnj;ای کشته شدن چهار محيط بان را محکوم کرد.&nbsp;</p> <p><br /> اين گروه طی سال&zwnj;های اخير تلفاتی به نيروهای دولتی وارد کرده است.</p> <p><br /> جمهوری اسلامی اين گروه را در فهرست گروه&zwnj;های تروريستی قرار داده است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

روز يکشنبه پانزدهم اسفندماه بر اثر تيراندازی نيروهای انتظامی در مناطق مرزی شهر مريوان يکی از کول‌بران مرزی جان خود را از دست داد.

به گزارش زمانه، فايق محمودی، شهروند کرد در منطقه مرزی «دوله‌بی» مريوان بر اثر شليک مستقيم نيروهای انتظامی کشته شد.

در اين رويداد شماری از حيوانات بارکش نيز کشته شدند.

«کول‌بر» اصطلاحی محلی است و در واقع به کسانی گفته می‌شود که حمل و نقل کالا از مرزها را با استفاده از «کول» خود و بدون هرگونه وسيله‌ای انجام می‌دهند.

کشته شدن اين شهروند کرد در حالی است که از اول بهمن‌ماه امسال چهار نفر ديگر از کول‌بران مرزی بر اثر تيراندازی نيروهای انتظامی جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به آمارهای منتشر شده، سال گذشته بيش از ۹۰ تن از افراد کاسب و کول‌بر در مرزهای کردستان توسط نيروهای امنيتی و انتظامی کشته شدند.

عبدالرضا محمودی، فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا مستقر در آذربايجان غربی سال گذشته طی آماری از کشته شدن ۳۸ نفر و زخمی شدن ۷۱ نفر در اين استان خبر داده بود.

کارشناسان مسائل کردستان، بی‌کاری، فقر و نبود برنامه توسعه اقتصادی در مناطق کردستان را از عوامل اصلی روی آوردن شهروندان به کارهای مرزی می‌دانند.

همچنين در سال‌های اخير مسئله‌ تبعيض اقتصادی و عملکرد ناموفق دولت در زمينه اشتغال پايدار و سرمايه‌گذاری همواره به عنوان معضلات کردستان به مجلس شورای اسلامی کشيده شده است.

از سوی ديگر از ابتدای بهمن‌ماه امسال، چهار محيط بان و شش تن از نيروهای انتظامی در مناطق مرزی و شهرهای کردستان توسط افراد ناشناس کشته شدند.

به گزارش سايت رسمی جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، شورای هماهنگی تبليغات کردستان در اطلاعيه‌ای نوشته است: «شهادت چهار تن از محيط بانان اداره کل حفاظت از محيط زيست استان کردستان ثابت کرد که ايادی و مزدوران داخلی استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی در استمرار عناد و دشمنی با انقلاب اسلامی برای خوشايند اربابان‌شان دست به هر جنايتی می‌زنند.»

اين اطلاعيه در حالی منتشر می‌شود که برخی از گزارشات تائيد نشده از اشتباه نيروهای سپاه پاسداران و شليک آنان به سوی محيط بانان حکايت دارد.

حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) اخيرأ مسئوليت کشته و زخمی شدن چهار نفر از نيروهای انتظامی را در منطقه مرزی «سردوش» مريوان را به عهده گرفت اما اين گروه در اطلاعيه‌ای کشته شدن چهار محيط بان را محکوم کرد. 

اين گروه طی سال‌های اخير تلفاتی به نيروهای دولتی وارد کرده است.

جمهوری اسلامی اين گروه را در فهرست گروه‌های تروريستی قرار داده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.