ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹۲۵ ميليون نفر در سال ۲۰۱۰ از گرسنگی رنج بردند

<p>فائو، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد که در سال ۲۰۱۰ ميلادی ۹۲۵ ميليون نفر در جهان از گرسنگی رنج کشيدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش آسوشيتدپرس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد که امروز اين آمار را منتشر ساخت گفت زنان می&zwnj;توانند در راه مبارزه با اين معضل نقش کليدی ايفا کنند.</p> <p><br /> اين نهاد سازمان ملل گفته است که از ۹۲۵ ميليون نفر گرسنه در سال گذشته، ۹۰۶ ميليون نفر آن در کشورهای در حال توسعه زندگی می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> بر اساس نظر فائو، اگر همان ابزار و منابعی که در اختيار مردان قرار دارد، به زنان داده شود؛ به&zwnj;ويژه در زمينه خدمات مالی، آموزش و دسترسی به بازارها؛ توليدات کشاورزی در کشورهای در حال توسعه می&zwnj;تواند از ۵/۲ درصد به چهار درصد افزايش يابد.</p> <p><br /> فائو می&zwnj;گويد همين ميزان افزايش توليدات کشاورزی موجب خواهد شد از جمعيت گرسنگان جهان ۱۲ تا ۱۷ درصد که چيزی معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميليون نفر خواهد بود کاهش يابد. <br /> &nbsp;</p> <p>ژاک ديوف، مدير سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تأکيد کرد که پايان دادن به تبعيض عليه زنان در کشاورزی برای کاهش گرسنگی در جهان لازم است.</p> <p><br /> وی گفت: &laquo;برابری جنسيتی تنها آرمانی بلندپروازانه نيست، بلکه برای توسعه کشاورزی و امنيت غذايی جهان نيز بسيار مهم است.&raquo;</p> <p><br /> بر اساس گزارش فائو در آستانه روز جهانی زن، زنان ۴۳ درصد نيروی کار بخش کشاورزی در کشورهای در حال توسعه را شامل می&zwnj;شوند.</p> <p><br /> سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از نهادهای جنبی سازمان ملل است که در زمينه توسعه کشاورزی فعاليت دارد.</p> <p><br /> فائو در سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسيس شد و از طريق شبکه جهانی خود برای گسترش و مدرنيزه کردن کشاورزی، جنگل&zwnj;داری، شيلات و تأمين غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می&zwnj;کند.</p> <p><br /> هدف اين سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذيه مردم جهان، توزيع مناسب مواد غذايی در مناطق مختلف جهان و ايجاد امنيت غذايی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

فائو، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد که در سال ۲۰۱۰ ميلادی ۹۲۵ ميليون نفر در جهان از گرسنگی رنج کشيدند.

به گزارش آسوشيتدپرس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد که امروز اين آمار را منتشر ساخت گفت زنان می‌توانند در راه مبارزه با اين معضل نقش کليدی ايفا کنند.

اين نهاد سازمان ملل گفته است که از ۹۲۵ ميليون نفر گرسنه در سال گذشته، ۹۰۶ ميليون نفر آن در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

بر اساس نظر فائو، اگر همان ابزار و منابعی که در اختيار مردان قرار دارد، به زنان داده شود؛ به‌ويژه در زمينه خدمات مالی، آموزش و دسترسی به بازارها؛ توليدات کشاورزی در کشورهای در حال توسعه می‌تواند از ۵/۲ درصد به چهار درصد افزايش يابد.

فائو می‌گويد همين ميزان افزايش توليدات کشاورزی موجب خواهد شد از جمعيت گرسنگان جهان ۱۲ تا ۱۷ درصد که چيزی معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميليون نفر خواهد بود کاهش يابد.
 

ژاک ديوف، مدير سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تأکيد کرد که پايان دادن به تبعيض عليه زنان در کشاورزی برای کاهش گرسنگی در جهان لازم است.

وی گفت: «برابری جنسيتی تنها آرمانی بلندپروازانه نيست، بلکه برای توسعه کشاورزی و امنيت غذايی جهان نيز بسيار مهم است.»

بر اساس گزارش فائو در آستانه روز جهانی زن، زنان ۴۳ درصد نيروی کار بخش کشاورزی در کشورهای در حال توسعه را شامل می‌شوند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از نهادهای جنبی سازمان ملل است که در زمينه توسعه کشاورزی فعاليت دارد.

فائو در سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسيس شد و از طريق شبکه جهانی خود برای گسترش و مدرنيزه کردن کشاورزی، جنگل‌داری، شيلات و تأمين غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

هدف اين سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذيه مردم جهان، توزيع مناسب مواد غذايی در مناطق مختلف جهان و ايجاد امنيت غذايی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.