ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداییر تازه دولت اسرائیل برای مبارزه با «داعش»

یک راننده کامیون، شهروندان اسرائیلی را در یک حمله تروریستی زیر گرفت. دولت نتانیاهو، در یک نشست فوق‌العاده حقوق شهروندی را از متهمان به همکاری با داعش سلب کرد.

یک کامیون با راننده فلسطینی بعداز ظهر یکشنبه ۸ ژانویه با زیر گرفتن اسرائیلی‌ها در یک ایستگاه اتوبوس در بیت‌المقدس (اورشلیم)، چهار نفر را کشت و شماری دیگر را هم زخمی کرد. اکنون دولت اسرائیل در پرتو این حادثه تروریستی قصد دارد تدابیر ویژه‌ای را بر ضد گروه دولت اسلامی (داعش) اتخاذ کند.

نشست امنیتی کابینه نتانیاهو: سلب حقوق شهروندی به ظن همکاری با داعش

ارتش اسرائیل اعلام کرده که در میان کشته‌شدگان سه زن و یک مرد درجه‌دار بوده‌اند. ۱۷ درجه‌دار و افسر دیگر ارتش اسرائیل هم در این حمله تروریستی مجروح شده‌اند. مهاجم ۲۸ ساله فلسطینی به ضرب گلوله کشته شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از یک «عملیات تروریستی ظالمانه و تراژیک» سخن گفت.

راننده فلسطینی کامیون ساکن یکی از محلات شرقی بین‌المقدس بوده است. دولت اسرائیل اعتقاد دارد که بیت‌المقدس را نمی‌توان به دو بخش فلسطینی و اسرائیلی تفکیک کرد.

دولت اسرائیل همچنین قصد دارد بیت‌المقدس را به جای تل‌آویو به عنوان پایتخت اسرائیل برگزیند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در کارزار انتخاباتی‌اش وعده داده بود که سفارتخانه آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کند. دیوید فریدمن، سفیر تازه آمریکا در اسرائیل نیز بر این موضوع تأکید کرده است.

از پاییز ۲۰۱۵ تاکنون در کانون این درگیری، عملیات تروریستی پراکنده‌ای در بیت‌المقدس اتفاق افتاده است.

از سال ۱۹۶۷ هیچ کشوری الحاق بخش عربی بیت‌المقدس به مناطق تحت کنترل اسرائیل را رسمی به رسمیت نشناخته است.

سلب حقوق شهروندی به ظن همکاری با داعش

در نشست امنیتی کابینه نتانیاهو، تصمیم گرفته شد که خانه مهاجم فلسطینی ویران شود. رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که علاوه بر این، از این پس کسانی که در اسرائیل به همکاری با گروه دولت اسلامی (داعش) متهم شوند، بدون اعلام اتهاماتشان از سوی دادستان، زندانی خواهند شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حمله مهاجم فلسطینی با کامیون به شهروندان اسرائیلی در یک ایستگاه اتوبوس را با حملات تروریستی مشابه در فرانسه و آلمان مقایسه کرد و گفت: «ما می‌دانیم که این حمله بخشی از مجموعه حملات از قبل طراحی شده است. احتمال دارد که بین این حملات رابطه‌ای وجود داشته باشد: اول فرانسه، بعد برلین و حالا اورشلیم (بیت‌المقدس).»

حمله در یکی از بلوارهای محله «آرمون هاناتزیو» که محل زندگی مشترک اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست اتفاق افتاده. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته. حماس در بیانیه‌ای از این حمله به عنوان یک عملیات «شهادت‌طلبانه» یاد کرده و آن را شادباش گفته است. دیگر گروه‌های فلسطینی عضو جبهه مقاومت هم خرسندی‌شان از این حمله تروریستی را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تسلیت گفته است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه هم با بازماندگان قربانیان این حادثه تروریستی اعلام همدردی کرده. فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان هم این حمله تروریستی را محکوم کرده است.

دولت باراک اوباما هم اعلام کرده که از اسرائیل در مبارزه با تروریسم پشتیبانی می‌کند.

پس از وقوع این حادثه، فلسطینی‌ها در خیابان‌های بیت‌المقدس شادمانی کردند و شیرینی پخش کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.