ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت: دلایل فوت هاشمی رفسنجانی مشخص است

حسن قاضی‌زاده هاشمی از احتمال کوتاهی در درمان «مخزن اسرار» نظام سخن گفته بود. او اما حرفش را پس گرفته و می‌گوید هیچگونه شبهه‌ای باقی نمانده است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی بعد از درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهم‌ترین حامی حسن روحانی و مخزن اسرار «نظام»، در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران از احتمال کوتاهی در درمان هاشمی رفسنجانی سخن گفته بود و اعلام کرده بود که نحوه درگذشت او باید بررسی شود. وزیر بهداشت اما صبح دوشنبه ۲۰ دی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قوه قضائیه حرفش را پس گرفت و گفت: «در این پرونده جای هیچگونه شبهه‌ای نیست. اصولاً پرونده‌ای در کار نیست و دلایل فوت [هاشمی رفسنجانی] کاملاً واضح است.»

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت

محسن رضایی پس از درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی در شبکه‌های اجتماعی روایتی به دست داد از حال و روز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین روز زندگی‌اش.

بر اساس آنچه که محسن رضایی تعریف کرده، او در جلسه‌ای درباره مصرف بهینه انرژی که در مجمع تشخیص برگزار شده بود، کنار هاشمی رفسنجانی نشسته بود.

رضایی می‌نویسد: «جلسه به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شده بود، حال بسیار خوشی داشت. از رهبر انقلاب و همراهی خود با ایشان خاطرات فراوان تعریف می‌کرد.  در حین صحبت با اعضای جلسه شوخی می‌کرد. به یکی از اعضاء (آقای [محمود] واعظی) با تعجب گفتم آقای هاشمی امروز خیلی حال خوشی دارد، شما چه فکر می‌کنید؟»

هاشمی رفسنجانی بعد از این جلسه، حدود ساعت ۱۷.۳۰ در اثر اختلال شدید ریتم از هوش می‌رود. آمبولانس خبر می‌کنند و او را به بیمارستان شهدا در میدان تجریش تهران منتقل می‌کنند.

محمد حاجی آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته بود که هاشمی رفسنجانی به ایست قلبی دچار شده، به بیمارستان انتقال یافته و یک تیم پزشکی عملیات احیا را روی او انجام داده‌اند، اما بعد از یک ساعت و نیم توفیقی پیدا نکردند و به این ترتیب هاشمی رفسنجانی در ساعت هفت و نیم شب ۱۹ دی در بیمارستان تجریش درگذشته است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما می‌گوید ناهار را با هاشمی رفسنجانی خورده و تا ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه ۱۹ دی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است: «دو ساعت پس از ملاقاتی که با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم، ایشان دچار سکته قلبی شد و البته هم با تأخیر متوجه شدند و هم با تأخیر به بیمارستان رسیدند و وقتی هم که به بیمارستان رسیدند متأسفانه هیچ‌یک از علائم قلبی و تنفسی را نداشت و کار احیا هم موثر نبود.»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود: «من سؤال کردم و متوجه شدم با وجود اینکه باید تیم پزشکی همراه شخصیت‌ها باشد اما همراه ایشان تیم پزشکی نبوده است و در عین حال اگر هم بود نمی‌توانستند کاری کنند.»

درگذشت هاشمی رفسنجانی:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    مرگ همیشه عادیه. نفس و قلب آدم از کار میافته و تموم. ولی علت این از کار افتادن مهمه. طرف در دو قدمی بیمارستان قلب جماران ایست قلبی کرده ورداشتن تو اون ترافیک بی در و پیکر بردنش تجریش!