ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج یک استاد دانشگاه در چین به اتهام توهین به مائو

یک استاد دانشگاه در چین، در یک‌صد ‌و بیست ‌و سومین سالگرد تولد مائو تسه‌‌تونگ، رهبر انقلاب این کشور از او انتقاد کرد و از دانشگاه اخراج شد.

یک استاد دانشگاه در چین، در یک‌صد ‌و بیست ‌و سومین سالگرد تولد مائو تسه‌‌تونگ، رهبر انقلاب این کشور از او انتقاد کرد و از دانشگاه اخراج شد.

مائو تسه‌تونگ، رهبر انقلاب چین در سال ۱۹۷۶ درگذشت

به‌گزارش رویترز، دنگ شیائو چائو، ۶۲ ساله که در دانشگاه شاندونگ جیانجو، واقع در شرق چین استاد رشته هنر است، ۲۶ دسامبر ۲۰۱۶ / ۶ دی در شبکه اجتماعی چینی «ویبو»، در اظهارنظری مائو را مسئول قحطی که منجر به مرگ سه میلیون نفر شد و انقلاب فرهنگی که دو میلیون نفر را به کشتن داد، دانسته بود.

این اظهارنظر از روی شبکه اجتماعی «ویبو» حذف شد اما تصویری از آن در اینترنت بازتاب یافت.

انتقادهایی از این دست از مائو تسه‌تونگ در چین نادر است و طرفداران مائو با آمدن به خیابان‌ها علیه دنگ شیائو چائو دست به اعتراض زدند.

این استاد دانشگاه پنج‌شنبه گذشته از سمت مشاور دولت استانی و کمیته حزب کمونیست در دانشگاه اخراج شد و اعلام کرد که دیگر اجازه ندارد در دانشگاه تدریس کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گمنام

    چین کمونیستی نابود خواهد شد