ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات مردم مکزیک علیه افزایش قیمت بنزین ادامه دارد

مردم در سراسر مکزیک همچنان به گرانی مواد سوختی اعتراض می‌کنند. احزاب اپوزیسیون و کلیسا از اعتراضات حمایت می‌کنند. در میان مسئولان دولتی نیز مخالفت‌ها بیشتر می‌شود.

مردم در سراسر مکزیک همچنان به گرانی مواد سوختی اعتراض می‌کنند. احزاب اپوزیسیون و کلیسا از اعتراضات حمایت می‌کنند. در میان مسئولان دولتی نیز مخالفت‌ها بیشتر می‌شود.

اعتراضات مردم مکزیک به گرانی مواد سوختی از چندین روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در روز دوشنبه ۹ ژانویه / ۲۰ دی نیز هزاران نفر به خیابان‌های مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک رفته و علیه گرانی بنزین دست به تظاهرات زدند.

همچون اعتراضات گذشته، معترضان بار دیگر خواهان استعفای انریکه پنیا نیِتو، رئیس جمهوری کشور شدند و تصاویر او را به همراه تصاویر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا آتش زدند.

این اعتراضات از چندین روز پیش آغاز شد و به‌طور مداوم ادامه داشته است. از جمله در روز یکشنبه ۸ ژانویه / ۱۹ دی معترضان یک گذرگاه مرزی با آمریکا را مسدود کردند و پلیس با آن‌ها درگیر شد.

پنیا نیِتو، رئیس جمهوری مکزیک روز گذشته (دوشنبه) با نمایندگان کارگری و کارفرمایان نشست مشترک داشت. او می‌خواست درباره این‌که خانواده‌های مکزیکی چگونه می‌توانند گرانی بنزین را تحمل کنند گفت‌وگو کند. نمایندگان کارفرمایان متعهد شدند که افزایش خودسرانه قیمت‌ها را با افزایش بهای سوخت توجیه نکنند.

احزاب اپوزیسیون و کلیسا از اعتراضات مردم حمایت کرده‌اند. نشریه Desde la Fe که به کلیسا نزدیک است در سرمقاله‌ای نوشته است هنگامی که مردم به دلیل اشتباه‌های دیگران قیمت‌ها را باید تحمل کنند، خشم آن‌ها بر حق است.

با آغاز سال نو میلادی قیمت بنزین به‌طور میانگین ۲۰ درصد و قیمت گازوئیل ۱۵ درصد گران‌تر شد.

ابرشرکت دولتی نفت «پمکس» مکزیک دلایل این گرانی را وضعیت بد اقتصادی، حمله به خطوط لوله و سرقت بنزین عنوان کرده است. مکزیک دو سال پیش انحصار دولت در تولید نفت را لغو کرد تا بخش انرژی از بحران خارج شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.