ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج میلیون تومان برای همسران نابارور در جهت تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت

بنیاد برکت در قالب طرحی۱۰۰ میلیارد ریالی، به زن و شوهرهای نابارور در مناطق محروم، پنج میلیون تومان برای درمان نازایی اختصاص می‌دهد.

بنیاد برکت در قالب طرحی۱۰۰ میلیارد ریالی، به زن و شوهرهای نابارور در مناطق محروم، پنج میلیون تومان برای درمان نازایی اختصاص می‌دهد.

بنیاد برکت که وابسته به «ستاد اجرایی فرمان امام» است در قالب طرح «برکت خانواده» می‌کوشد سیاست‌های کلی جمعیت را که سال ۹۳ توسط رهبر جمهوری اسلامی تعیین شده‌اند، متحقق سازد. «ستاد اجرایی فرمان امام» وظیفه مدیریت اموالی که طبق اصل ۴۹ قانون اساسی و دیگر قوانین در اختیار ولی فقیه است را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن طرح «برکت خانواده» از دی سال ۹۳ آغاز و از فروردین سال ۹۴ این طرح به‌طور رسمی عملیاتی شد.

تاکنون ۴ هزار و ۲۵۰ زوج نابارور براساس این طرح شناسایی شده‌اند و درمان هزار و ۶۰۲ نفر از آن‌ها آغاز یا انجام شده که حاصل آن ثبت ۱۲۵ مورد بارداری و تولد ۴۰ نوزاد بوده است.

بنیاد برکت زوج‌ها را تا زمان زایمان و حتی پس از آن اگر خودشان یا نوزادشان نیاز به درمان داشته باشند، حمایت می‌کند.

این نهاد با تشکیل کارگروهی مشترک با واحد خانواده‌ وزارت بهداشت، اقدام به طراحی و تهیه‌ دستورالعمل نحوه‌ شناسایی و ارجاع زوج‌های نابارور ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته کشور از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان روستایی و معرفی آنان به مراکز معتبر درمان ناباروری کرده است.

بنیاد برکت در راستای رهنمود علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۸۶  توسط «ستاد اجرایی فرمان امام» تأسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته فعالیت کند.

سیاست‌های کلی جمعیت که توسط خامنه‌ای ابلاغ شده است ۱۴ بند دارد و سه بند از ۱۴ بند این سیاست‌ها به حمایت و کمک به زوج‌های نابارور و توانمندسازی آن‌ها برای تحکیم خانواده اختصاص دارد.

در ابلاغیه علی خامنه‌ای با تأکید بر تقویت بنیان خانواده، زنان در خانواده با نقش‌های همسری، مادری و خانه‌داری تعریف شده‌اند و نقش مردان، پدری و اقتصادی خوانده شده است.

در متن این سیاست‌های کلی، خانواده به عنوان «سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام» تعریف شده و سمت و سوی حرکت نظام، تحکیم بنیان آن تعیین شده است.

با وجود تمام تلاش‌های حکومت برای تشویق مردم به ازدواج و تولید مثل، آمار طلاق در ایران مسئولان را نگران کرده است. مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده، ۱۵ دی ماه سال جاری گفت در هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور رخ می‌دهد.

همچنین، سیاست‌های افزایش جمعیت، از یک سو وضعیت اشتغال زنان را در بازاری که همواره برای زنان ناامن بوده است به خطر می‌اندازد و از سوی دیگر، نقش‌های اجتماعی آن‌ها را به عنوان نیروهای مولد اقتصادی و افراد مؤثر در سیاست و اجتماع کمرنگ می‌کند. در کنار تمام این نگرانی‌ها، اجرای بخش‌های گوناگون این طرح، به تهدیدی جدی علیه سلامت جسمی و روانی زنان هم تبدیل شده است.

حق باروری یا حق انتخاب آزادانه برای داشتن فرزند، تعیین تعداد فرزندان، فاصله تولد فرزندان و برخورداری از اطلاعات و استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری و بهداشت جنسی که در اسناد حقوق بشر سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، با اجرای روش‌های محدودکننده کنترل بارداری، نادیده گرفته می‌شود و فشار روی زنان برای باروری بیشتر و زایمان‌های متعدد، حق زنان را بر بدن‌شان نادیده می‌گیرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناشناس

    وضعیت اشتغال رو درست کنید که من 35 ساله و امثال من بتونن زن بگیرن- تا نرخ جمعیت هم رشد کنه