ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ۱۴۰۰ کودک در یمن از آغاز حملات هوایی ائتلاف سعودی

«صندوق کودکان ملل متحد» (یونیسف) می‌گوید از ماه مارس ۲۰۱۵ که حملات ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی به یمن آغاز شد، نزدیک به ۱۴۰۰ کودک کشته و دو هزار مدرسه غیرقابل استفاده شده‌اند.

«صندوق کودکان ملل متحد» (یونیسف) می‌گوید از ماه مارس ۲۰۱۵ که حملات ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی به یمن آغاز شد، نزدیک به ۱۴۰۰ کودک کشته و دو هزار مدرسه غیرقابل استفاده شده‌اند.

جنگ یمن ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مریتکسل رلانیو، نماینده یونیسف در یمن، چهارشنبه ۱۱ ژانویه / ۲۲ دی در صنعا پایتخت این کشور گفت: «سازمان ملل از زمان تشدید درگیری‌ها در یمن کشته شدن حدود یک‌هزار و ۴۰۰ کودک و دو هزار و ۱۴۰ کودک دیگر را تأیید کرده است.»

خانم رلانیو افزود: «نزدیک به دو هزار مدرسه نیز دیگر قابل استفاده نیستند زیرا یا ویران شده‌اند، یا تبدیل به محل نگهداری خانواده‌های آواره شده‌اند و یا از آن‌ها به‌عنوان مقاصد نظامی استفاده می‌شود.

نماینده یونیسف همچنین به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن چهار کودک دیگر در جریان حمله هوایی روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه / ۲۱ دی اشاره کرد.

یک مسئول نظامی و یک منبع پزشکی آمار دیگری از این حمله منتسب به ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی ارائه داده‌اند. آن‌ها گفته‌اند در این حمله پنج نفر، از جمله دو کودک کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند.

این حمله هوایی، بازاری در نزدیکی مدرسه الفلاح در شمال شرق صنعا را هدف قرار داده بود. این منطقه در دست شیعیان حوثی قرار دارد.

نماینده یونیسف گفت: «مدارس باید مناطق صلح محسوب شوند؛ پناهگاه امنی که در آن کودکان بتوانند یاد بگیرند، رشد کنند و بازی کنند.»

مریتکسل رلانیو بار دیگر از طرف‌های درگیری و کشورهایی که می‌توانند بر آن‌ها تأثیر بگذارند خواست تا از کودکان حفاظت کنند و به حملات خود به مناطق غیرنظامی پایان دهند.»

به‌گفته سازمان بهداشت جهانی، جنگ یمن در ۲۰ ماه گذشته هفت هزار و ۳۵۰ نفر کشته و ۳۹ هزار نفر زخمی داشته است. این آمار شامل قربانیان نظامی و غیرنظامی می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.