ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق دانشگاه موصل را فتح کرد

بخش شرق موصل تقریباً به‌طور کامل به دست نیروهای عراقی افتاده است. در جنوب شهر واحدهای ویژه دومین پل روی رودخانه دجله را تصرف کردند.

نبرد برای فتح موصل در بخش‌های مختلف این شهر ادامه دارد. در شمال سربازان عراقی نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) را از دانشگاه شهر بیرون کردند. دومین پل روی دجله نیز در جنوب شهر تسخیر شد.

نیروهای ویژه ارتش عراق در نبرد برای آزادسازی موصل از دست داعش

به‌گفته منابع نظامی عراق، یک واحد از نیروهای ویژه ارتش عراق روز جمعه ۱۳ ژانویه / ۲۴ دی در نبرد با نیروهای داعش در موصل در کرانه شرقی رود دجله در جنوب شهر موفق شدند به دومین پل روی این رودخانه برسند.

براساس گفته منابع نظامی عراق، نیروهای ویژه ارتش همچنین توانستند به‌عنوان یک منطقه استراتژیک مهم، دانشگاه موصل را که در شمال شهر قرار دارد به تصرف خود در آوردند.

عبدل‌امیر رشید، فرمانده نیروهای عراق گفت سربازان چندین ساختمان دانشگاه موصل و اطراف آن را از کنترل داعش خارج کردند.

رسانه‌های عراقی گفته‌اند که داعشی‌ها از دانشگاه موصل به‌عنوان مقر اصلی خود استفاده می‌کردند.

در حال حاضر نبردها بیش از هر نقطه در شرق موصل در جریان است. موصل توسط رود دجله به دو بخش تقسیم شده است. بخش غربی رودخانه هنوز به‌طور کامل در دست داعش است.

در مجموع پنج پل دو طرف دجله را به هم وصل می‌کنند اما این پل‌ها تا حد زیادی ویران شده‌اند. ابتدا جنگنده‌های آمریکایی پل‌ها را بمباران کردند تا مانع از جابه‌جایی نیروهای داعش شوند و سپس بر اساس اطلاعات نیروهای آمریکا و ارتش عراق، داعش به پل‌ها آسیب رساند تا مانع از پیشروی نیروهای عراقی شود.

ظاهراً نیروهای عراقی سعی دارند در یک عملیات گازانبری از شمال و جنوب دجله پیشروی کنند و جهادگران داعش را در محاصره خود قرار دهند.

اگر ارتش کرانه شرق دجله تحت کنترل خود در آورد راه برای حمله به بخش غرب شهر هموار خواهد شد.

نبرد برای آزادسازی موصل از دست داعش که در آن ۱۰۰ هزار نفر از سربازان عراقی، نیروهای کرد و شبه‌نظامیان شیعه شرکت دارند از ۱۷ اکتبر آغاز شد. این شهر از ژوئن ۲۰۱۴ در کنترل داعش است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    داعش سنی است و شبه‌ نظامیان شیعه عراق هم داعش شیعه هستند. هردو تبهکار هستند. آمریکا باید هر دو را *** نابود کند.