ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمریکا به‌طور رسمی به مذاکرات سوریه دعوت نشده است»

دولت اوباما به دولت ترامپ توصیه کرد که به تلاش‌ها در مذاکرات سوریه که ۱۰ روز دیگر در قزاقستان برگزار خواهد شد و هنوز آمریکا به‌شکل رسمی به آن دعوت نشده، بپیوندد.

در حالی‌که چند روز بیشتر از دوران فعالیت دولت باراک اوباما در آمریکا باقی نمانده، سخنگوی وزارت خارجه اوباما به دولت دونالد ترامپ توصیه کرد که در مذاکرات درباره سوریه بپیوندد. این مذاکرات با برنامه‌ریزی روسیه، ترکیه و ایران ۹ روز دیگر در شهر «آستانه» قزاقستان برگزار خواهد شد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: با روسیه و ترکیه در تماس نزدیک بوده‌ایم.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی‌که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از دعوت از آمریکا برای شرکت در مذاکرات «آستانه» خبر داده بود اما مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت دعوت رسمی از این کشور صورت نگرفته است.

مذاکرات «آستانه» در تاریخ ۲۳ ژانویه / ۴ بهمن، سه روز پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و در نخستین روز رسمی آغاز کار دولت ترامپ برگزار خواهد شد.

مارک تونر شامگاه جمعه گفت: «ما به‌طور مستقیم در این ابتکار درگیر نیستیم [اما] با روسیه و ترکیه در تماس نزدیک بوده‌ایم.»

او افزود: «ما دولت (ترامپ) را که روی کار خواهد آمد تشویق می‌کنیم که این تلاش‌ها را ادامه دهد.»

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج‌شنبه در ژنو گفته بود که از آمریکا برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» دعوت به عمل آمده است و روسیه نیز با ورود آمریکا به مذاکرات صلح موافق است.

چاووش‌اوغلو گفته بود: «ایالات ‌متحده باید قطعاً دعوت شود و ما با روسیه درباره آن توافق کرده‌ایم.»

وزیر خارجه ترکیه با بیان این‌که دعوتنامه‌ها احتمالاً هفته آینده فرستاده خواهند شد، افزوده بود: «کسی نمی‌تواند نقش آمریکا را نادیده بگیرد و این موضع اصلی ترکیه است.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ماه دسامبر گفته بود امیدوار است همین‌که دولت ترامپ روی کار آمد بتواند در مذاکرات سوریه نیز شرکت کند.

با این حال مسکو که روی روابط بهتر با دولت ترامپ حساب باز کرده است به‌رغم آن‌که اعلام کرد که از گسترده‌تر شدن نمایندگان شرکت‌کننده در مذاکرات «آستانه» استقبال می‌کند اما درباره دعوت از دولت آمریکا تاکنون اظهارنظری نکرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.