ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نبرد موصل: نیروهای عراقی با مقاومت شدید مواجه شدند

اعلام شد که نیروهای عراقی دانشگاه موصل را تصرف کرده‌اند. اکنون خبرها حاکی از مقاومت شدید داعش در یکی از ساختمان‌های دانشگاه است.

در نبرد برای آزادسازی موضل از دست داعش، نیروهای عراقی با مقاومتی بیش از آن‌چه انتظار داشت روبه‌رو شده است.

نیروهای عراقی در نبردهای یک ساختمان در بخش شرقی موصل

مسئولان نظامی ارتش عراق روز شنبه ۱۴ ژانویه / ۲۵ دی اعلام کردند که نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) واحدهای نظامی عراقی را در یک ساختمان دانشگاه موصل متوقف کرده‌‌اند.

دو تن از فرماندهان عراقی گفته‌اند که نیروهای دولتی موفق شده‌اند تنها کنترل یک سوم این بخش از دانشگاه موصل را در دست بگیرند.

روز گذشته، جمعه ۱۳ ژانویه / ۲۴ دی، اعلام شد که واحدهای ویژه ارتش عراق توانستند از جنوب شرق موصل وارد محوطه دانشگاه شوند.

بنا بر خبرهای منتشرشده گفته شد که دانشگاه موصل به دست نیروهای عراقی افتاده است.

در حال حاضر دود غلیظی از منطقه دانشگاه به‌پا خاسته است.

دانشگاه موصل در کنار فرودگاه، بیمارستان و مجتمع کاخ‌های ریاست جمهوری چهار مقر اصلی داعش در این شهر به‌شمار می‌رود. سه موضع دیگر همچنان در اختیار داعش است.

موصل توسط رود دجله به دو بخش تقسیم شده است. نیروهای عراقی در کرانه شرقی دجله در حال پیشروی هستند اما بخش غربی رودخانه هنوز به‌طور کامل در دست داعش است.

نبرد برای آزادسازی موصل از دست داعش که در آن ۱۰۰ هزار نفر از سربازان عراقی، نیروهای کرد و شبه‌نظامیان شیعه شرکت دارند از ۱۷ اکتبر آغاز شد. این شهر از ژوئن ۲۰۱۴ در کنترل داعش است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.