ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در حمله داعش به نیروهای سوریه کشته شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در حمله نیروهای داعش به مواضع ارتش سوریه در شهر دیرالزور دست‌کم ۳۰ نفر از دو طرف کشته شدند.

با حمله نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) به شهر دیرالزور بیش از ۳۰ نفر از سربازان ارتش سوریه و جهادی‌های داعش کشته شدند.

شهر بنش نزدیک ادلب پس از حملات هوایی پنج‌شنبه ۱۲ ژانویه / ۲۳ دی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این کشتار بعد از ظهر شنبه ۱۴ ژانویه / ۲۵ دی در این شهر واقع در شرق سوریه رخ داد.

داعش ۶۰ درصد دیرالزور را در اختیار دارد و برای تصرف مواضع نیروهای دولتی سوریه صبح شنبه حملات خود را آغاز کرد.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: «این مهم‌ترین حمله داعش از زمانی است که این گروه مناطق وسیعی را در سال ۲۰۱۴ در دیرالزور تصرف کرد.»

داعش مناطق اصلی استان دیرالزور را در دست دارد و از ژانویه ۲۰۱۵ محله‌هایی از غرب شهر دیرالزور، مرکز این استان را که در دست نیروهای دولتی سوریه است در محاصره خود دارد.

جمعیت دیرالزور ۲۰۰ هزار نفر است و نیمی از این جمعیت در منطقه‌ای که در دست نیروهای دولتی است زندگی می‌کنند.

کنترل استان دیرالزور به داعش این امکان را می‌دهد که بین رقه، پایتخت خلافت خود، و مناطقی که در عراق در اختیار دارد رفت و آمد داشته باشد.

از سوی دیگر با تشدید حملات هوایی به استان ادلب، در دو روز جمعه و شنبه نیز چندین نفر از جمله غیرنظامیان کشته شدند.

همچنین حملات هوایی و شلیک توپخانه‌ها مناطقی در استان حلب (شمال) و حما (مرکز) را که در کنترل شورشیان قرار دارد، هدف گرفتند.

این در حالی است که از نیمه‌شب جمعه ٣٠ دسامبر ۲۰۱۶ / ۱۰ دی در سوریه آتش‌بس برقرار شده و در تاریخ ۲۳ ژانویه / ۴ بهمن قرار است مذاکرات درباره اوضاع سوریه بین نمایندگان حکومت سوریه و شورشیان در «آستانه»، پایتخت قزاقستان برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.