ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع کارگران کیان‌تایر مقابل نهاد ریاست‌جمهوری

<p>شماری از کارگران شرکت کيان&zwnj;تاير، صبح امروز، يکشنبه ۲۲ اسفند مقابل نهاد رياست&zwnj;جمهوری در تهران تجمع کردند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای خبرآنلاين، اين کارگران که مطالبات خود را &laquo;صنفی&raquo; اعلام کرده&zwnj;اند و افزوده&zwnj;اند از مهرماه تا کنون حقوقی دريافت نکرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يکی از تجمع&zwnj;کنندگان در گفت&zwnj;وگو با خبرآنلاين با بيان اينکه پنج ميليارد تومان بودجه برای مطالبات معوق مانده کارگران اختصاص داده شده اما تاکنون هيچ رقمی از آن پرداخت نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی که نامش فاش نشده، افزوده: &laquo;ماه&zwnj;ها است که صبح سر کار می&zwnj;رويم و ظهر بدون اينکه کاری انجام دهيم به خانه باز می&zwnj;گرديم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>حدود دو هفته پيش نيز تارنمای سحام&zwnj;نيوز خبر داده بود صدها تن از کارگران کارخانه کيان تاير (لاستيک البرز تهران) از روز ١٠ اسفند به تحصن دست زده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، کارگران اين کارخانه پیش&zwnj;تر نیز با &laquo;تجمع درون کارخانه، نصب پارچه نوشته&zwnj;های اعتراضی به نرده&zwnj;های بيرونی کارخانه، روشن کردن آتش و سر دادن شعار&raquo; اعتراض خود را نشان داده بودند.<br /> <br /> علاوه بر اعتراضات کارگران کيان&zwnj;تاير، در دو هفته گذشته تبريز و شيراز نيز شاهد اعتراضات کارگری بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری کار ایران (ایلنا) چند روز پیش گزارش داد حدود ۱۸۰۰ کارگر پيمانکار مجتمع پتروشی تبريز از روز پنج&zwnj;شنبه ۱۲ اسفند دست به اعتراض زدند.<br /> <br /> به گزارش خبرگزاری ایلنا، اين کارگران به وضعيت استخدام خود معترض هستند.<br /> <br /> بنا به اين گزارش، کارگران مجتمع پتروشيمی تبريز هم&zwnj;چنين خواهان افزايش دستمزد متناسب با رشد تورم و افزايش قيمت کالاها و خدمات و برخورداری از امکانات رفاهی و بيمه شده&zwnj;اند.<br /> <br /> همچنین دوشنبه ١٦ اسفند و هم&zwnj;زمان با سفر محمود احمدی&zwnj;نژاد به شيراز، کارگران مجتمع صنعتی گوشت مقابل استانداری فارس تجمع کردند.<br /> <br /> به گزارش تارنمای صبح اميد، ۱۰۷ نفر از کارگران مجتمع صنعتی گوشت فارس در حالی از اسفند ۱۳۸۸ از کار اخراج شده&zwnj;اند که تاکنون حق سنوات آن&zwnj;ها پرداخت نشده و بازنشستگی&zwnj;شان نيز برقرار نشده است.<br /> <br /> بر اساس اين گزارش مطالبات فعلی اين کارگران بيش از ۲۷ ميليارد ريال است.<br /> <br /> تارنمای صبح اميد افزوده: &laquo;کارگران مجتمع صنعتی گوشت همچنين در نزديکی تالار سخنرانی احمدی&zwnj;نژاد با در دست داشتن پلاکاردها تجمع کرده بودند که نيروهای امنيتی آن&zwnj;ها را مجبور به ترک محل کردند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p>

شماری از کارگران شرکت کيان‌تاير، صبح امروز، يکشنبه ۲۲ اسفند مقابل نهاد رياست‌جمهوری در تهران تجمع کردند.

به گزارش تارنمای خبرآنلاين، اين کارگران که مطالبات خود را «صنفی» اعلام کرده‌اند و افزوده‌اند از مهرماه تا کنون حقوقی دريافت نکرده‌اند.

يکی از تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرآنلاين با بيان اينکه پنج ميليارد تومان بودجه برای مطالبات معوق مانده کارگران اختصاص داده شده اما تاکنون هيچ رقمی از آن پرداخت نشده است.

وی که نامش فاش نشده، افزوده: «ماه‌ها است که صبح سر کار می‌رويم و ظهر بدون اينکه کاری انجام دهيم به خانه باز می‌گرديم.»

حدود دو هفته پيش نيز تارنمای سحام‌نيوز خبر داده بود صدها تن از کارگران کارخانه کيان تاير (لاستيک البرز تهران) از روز ١٠ اسفند به تحصن دست زده‌اند.

همچنين بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، کارگران اين کارخانه پیش‌تر نیز با «تجمع درون کارخانه، نصب پارچه نوشته‌های اعتراضی به نرده‌های بيرونی کارخانه، روشن کردن آتش و سر دادن شعار» اعتراض خود را نشان داده بودند.

علاوه بر اعتراضات کارگران کيان‌تاير، در دو هفته گذشته تبريز و شيراز نيز شاهد اعتراضات کارگری بوده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) چند روز پیش گزارش داد حدود ۱۸۰۰ کارگر پيمانکار مجتمع پتروشی تبريز از روز پنج‌شنبه ۱۲ اسفند دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اين کارگران به وضعيت استخدام خود معترض هستند.

بنا به اين گزارش، کارگران مجتمع پتروشيمی تبريز هم‌چنين خواهان افزايش دستمزد متناسب با رشد تورم و افزايش قيمت کالاها و خدمات و برخورداری از امکانات رفاهی و بيمه شده‌اند.

همچنین دوشنبه ١٦ اسفند و هم‌زمان با سفر محمود احمدی‌نژاد به شيراز، کارگران مجتمع صنعتی گوشت مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

به گزارش تارنمای صبح اميد، ۱۰۷ نفر از کارگران مجتمع صنعتی گوشت فارس در حالی از اسفند ۱۳۸۸ از کار اخراج شده‌اند که تاکنون حق سنوات آن‌ها پرداخت نشده و بازنشستگی‌شان نيز برقرار نشده است.

بر اساس اين گزارش مطالبات فعلی اين کارگران بيش از ۲۷ ميليارد ريال است.

تارنمای صبح اميد افزوده: «کارگران مجتمع صنعتی گوشت همچنين در نزديکی تالار سخنرانی احمدی‌نژاد با در دست داشتن پلاکاردها تجمع کرده بودند که نيروهای امنيتی آن‌ها را مجبور به ترک محل کردند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان بی نام و نشان

    <p>این خبر بایستی بیش از همه توجه رهبر را جلب کند و فکری به حال این کارگران در شب عید کند. شاید اگر اضافه حقوقی را که به ارازل و اوباش میدهند تا مردم را سرکوب کنند بهتر باشد صرف پرداخت حقوق این کارگران زحمت کش شود. مسلم بدانید که یک انقلاب دیگر در راه است و شکم گرسنه دیگر به دین و پیامبر و امام هم توجهی نمیکند. به امید بیدار شدن امام چهاردهم از خواب غفلت. </p>