ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی از وقوع بحران هسته‌ای در ژاپن

<p>نائوتو کان، نخست وزیر ژاپن امروز، یکشنبه در یک نشست خبری نسبت به وضعیت نیروگاه اتمی فوکوشیما ابراز نگرانی کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در پی انفجار روز شنبه در نیروگاه اتمی فوکوشیما ژاپن، مقامات این کشور از احتمال وقوع انفجار در دومین راکتور این نیروگاه خبر داده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رویترز، نخست وزیر ژاپن می&zwnj;گوید که کشورش با بد&zwnj;ترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>زلزله&zwnj;ای با قدرت ۹. ۸ ریش&zwnj;تر و سونامی&zwnj;ای با ارتفاع ۱۰ متر روز گذشته، جمعه ژاپن را لرزاند. در حالیکه آمار رسمی کشته&zwnj;شدگان در زلزله ۷۶۳ نفر اعلام شده، پلیس ژاپن از رسیدن آمار جان&zwnj;باختگان این حادثه به بالای ده هزار نفر خبر داده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نیروگاه اتمی فوکوشیما در پی وقوع زلزله روز جمعه در ژاپن به شدت آسیب دیده است، رسانه&zwnj;های ژاپن از افزایش تشعشات اتمی در اطراف آن خبر داده&zwnj;اند و می&zwnj;گویند که قسمتی از دیواره بیرونی این نیروگاه تخریب شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقام&zwnj;های هسته&zwnj;ای ژاپن با اشاره به پیدا شدن &laquo;عنصر رادیواکتیو سزیم&raquo; در اطراف این نیروگاه می&zwnj;گویند که احتمال دارد سوخت هسته&zwnj;ای نیروگاه شروع به ذوب شدن کرده باشد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تا شعاع ۲۰ کیلومتری این نیروگاه تخلیه شده &nbsp;و یکصد و هفتاد هزار نفر از ساکنین منطقه تخلیه شده&zwnj;اند. به دنبال زلزله و سونامی روز گذشته در ژاپن رآکتورهای شماره یک و سه نیروگاه فوکوشیما آسیب دیده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این زلزله، شدید&zwnj;ترین زمین&zwnj;لرزه در مدت ۱۴۰ سال اخیر در جزایر ژاپن است. بر اساس برآورد موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان&zwnj;شناسی در ایتالیا این زلزله، زمین را به میزان ۱۰ سانتی&zwnj;متر در مدار خود جابجا کرده است.&nbsp;در سه روز گذشته دست کم ۱۵۰ پس لرزه نیز در ژاپن ثبت شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>برخی گزارش&zwnj;ها حاکی از تخریب کامل ۳۴۰۰ واحد مسکونی است، ده&zwnj;ها روستا و شهرک در اثر سونامی زیر آب رفته&zwnj;اند و چهار قطار مسافربری و یک کشتی ناپدید شده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

نائوتو کان، نخست وزیر ژاپن امروز، یکشنبه در یک نشست خبری نسبت به وضعیت نیروگاه اتمی فوکوشیما ابراز نگرانی کرد.

در پی انفجار روز شنبه در نیروگاه اتمی فوکوشیما ژاپن، مقامات این کشور از احتمال وقوع انفجار در دومین راکتور این نیروگاه خبر داده‌اند. 

به گزارش رویترز، نخست وزیر ژاپن می‌گوید که کشورش با بد‌ترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده است. 

زلزله‌ای با قدرت ۹. ۸ ریش‌تر و سونامی‌ای با ارتفاع ۱۰ متر روز گذشته، جمعه ژاپن را لرزاند. در حالیکه آمار رسمی کشته‌شدگان در زلزله ۷۶۳ نفر اعلام شده، پلیس ژاپن از رسیدن آمار جان‌باختگان این حادثه به بالای ده هزار نفر خبر داده است. 

نیروگاه اتمی فوکوشیما در پی وقوع زلزله روز جمعه در ژاپن به شدت آسیب دیده است، رسانه‌های ژاپن از افزایش تشعشات اتمی در اطراف آن خبر داده‌اند و می‌گویند که قسمتی از دیواره بیرونی این نیروگاه تخریب شده است. 

مقام‌های هسته‌ای ژاپن با اشاره به پیدا شدن «عنصر رادیواکتیو سزیم» در اطراف این نیروگاه می‌گویند که احتمال دارد سوخت هسته‌ای نیروگاه شروع به ذوب شدن کرده باشد. 

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تا شعاع ۲۰ کیلومتری این نیروگاه تخلیه شده  و یکصد و هفتاد هزار نفر از ساکنین منطقه تخلیه شده‌اند. به دنبال زلزله و سونامی روز گذشته در ژاپن رآکتورهای شماره یک و سه نیروگاه فوکوشیما آسیب دیده‌اند. 

این زلزله، شدید‌ترین زمین‌لرزه در مدت ۱۴۰ سال اخیر در جزایر ژاپن است. بر اساس برآورد موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان‌شناسی در ایتالیا این زلزله، زمین را به میزان ۱۰ سانتی‌متر در مدار خود جابجا کرده است. در سه روز گذشته دست کم ۱۵۰ پس لرزه نیز در ژاپن ثبت شده است. 

برخی گزارش‌ها حاکی از تخریب کامل ۳۴۰۰ واحد مسکونی است، ده‌ها روستا و شهرک در اثر سونامی زیر آب رفته‌اند و چهار قطار مسافربری و یک کشتی ناپدید شده‌اند. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر نادر

    <p>مردم ژاپن وسر زمینشان از عجایب روزگار هستند ! هیچ سرزمینی را نمیشناسم که اینهمه به ساکنینش خشونت کرده باشد ! و هیچ مردمی ندیدم یا نبوده که اینچنین عاشق کشورشان باشد ! ملتی سخت کوش و صبور سرافراز ! صمیمانه با انها همدلی کرده و ارزو میکنم گرد غم برچهره شان نباشد . یقین دارم از این مصیبت هم سر بلند بر خواهند خاست . اگر فقط یک ژاپنی پیام من ایرانی تبار را بگیرد بداند که این روزها دوست داشتم حتی بایک بیل کوچک در کنارشان میبودم تا گل ولای از خانه انها بزدایم ! ولی قلب من در کنار انهاست . سرافراز وسربلند باشد مردم کشور افتاب تابان .</p>

  • ساسان، شیکاگو

    <p>من هم با مردم و دولت ژاپن ابراز همدردی کرده و امیدوارم حادثه دیگری رخ ندهد و هر چه زودتر خرابی ها درست شود و بیماران درمان شوند.</p>