ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در گیلان دستگیر شدند

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان از متلاشی شدن یک شرکت هرمی در بندر انزلی خبر داده است. او گفته ۱۱ نفر از سرشاخه‎های این شرکت‎های هرمی در بندر انزلی شناسایی و دستگیر شدند.

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان از متلاشی شدن یک شرکت هرمی در بندر انزلی خبر داده است. او گفته ۱۱ نفر از سرشاخه‎های این شرکت‎های هرمی در بندر انزلی شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته محمد رحیمی، مدیر روابط عمومی دادگستری استان گیلان، این افراد محلی را اجاره کرده بودند و به طور نامحدود اقدام به عضو گیری می‎کردند که توسط کارآگاهان آگاهی استان گیلان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

از محل کار این افراد ۴۰ کتاب آموزشی با موضوع روش‎های عضوگیری و چند دستگاه لپ‌تاب کشف و ضبط شد.

هرگونه فعالیت در امور مربوط به شرکت‌های هرمی از قبیل تاسیس شرکت، قبول نمایندگی شرکت، عضوگیری در گروه، موسسه یا شرکت برای کسب در‌آمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید، برای دریافت سود، افراد دیگری را جذب کرده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی، ادامه پیدا کند، در قوانین ایران جرم است.

پیش از این عبدالعلی میرکوهی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفته بود که در قانون برای جلوگیری از این جرائم مجازات‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

یک تا هفت سال زندان،‌ پرداخت جزای نقدی و برگرداندن پول های دریافت شده از جمله این مجازات‌هاست.

شرکت‌های هرمی بیش از یک دهه است که در ایران فعالیت می‌کنند. نبود امکان اشتغال و تمایل به ثروتمندشدن یک شبه، جوانان بسیاری را به سمت این شرکت‌ها می‌کشاند.

برخی از این شرکت‌ها با این عنوان که در بازاریابی شبکه‌ای واسطه‌ها حذف و کالا ارزان به دست مصرف کننده می‌رسد، کاربران  را فریب می‌دهند تا کالاهای خاصی را به فروش برسانند.

بسیاری از این کالاها که در شرکت‌های هرمی فروخته می‌شود ارزش چندانی ندارد.

وزارت اطلاعات ایران در دهه ۸۰ بحش ویژه‌ای را برای مبارزه با این شرکت‌ها راه‌اندازی کرد و تعداد زیادی از سرشاخه‌های این شرکت‌ها را دستگیر کرد اما در سال‌های اخیر این شرکت‌ها با تغییراتی در روش‌های خود بار دیگر وارد عرصه شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.