ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار جديد در رآکتور فوکوشيما

<p>در ادامه زلزله ژاپن، دو انفجار جديد بامداد امروز در ساختمان رآکتور شماره سه مرکز هسته&zwnj;ای فوکوشيما رخ داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت ژاپن خطر نشت مواد راديواکتيو را &laquo;ضعيف&raquo; اعلام کرده است. با اين حال انفجارهای پی&zwnj;درپی در اين مرکز هسته&zwnj;ای همچنان نگرانی&zwnj;های جدی بين&zwnj;المللی را برانگيخته است.</p> <p><br /> مسئولان مرکز هسته&zwnj;ای فوکوشيما گفته&zwnj;اند سيستم خنک&zwnj;کننده رآکتور سوم اين نيروگاه از کار افتاده است و و متخصصان مشغول تعمير آن هستند.</p> <p><br /> انفجار امروز صبح در رأکتور شماره سه موجب زخمی شدن ۱۱ نفر شده است که حال يکی از آنان وخيم است.</p> <p><br /> اين در حالی است که ظهر امروز به وقت محلی؛ آژانس خبری ژی&zwnj;ژی ژاپن اعلام کرد که سيستم خنک&zwnj;کننده رأکتور شماره دو مرکز هسته&zwnj;ای فوکوشيما (يک) خراب است.</p> <p><br /> وزير استراتژی ملی ژاپن گفته است که آژانس ايمنی هسته&zwnj;ای ژاپن تلاش می&zwnj;کند مانع از وقوع فاجعه هسته&zwnj;ای ديگری چون چرنوبيل شود.</p> <p><br /> در منطقه فاجعه زلزله، امدادگران به تلاش بيشتر خود برای يافتن بازماندگان ادامه می&zwnj;دهند.</p> <p><br /> به گفته پليس، در اطراف سندای، آمار رسمی کشته&zwnj;شدگان به ۱۵۹۷ نفر رسيده است. بنا بر بيانيه سازمان ملل متحد اولويت بر نجات ۵۹۰ هزار نفر است.</p> <p><br /> ظهر امروز دوشنبه ۱۴ مارس هشدار وضعيت اضطراری سونامی در کناره شمال شرقی ژاپن بار ديگر اعلام شد.</p> <p><br /> مقامات بندر هاشينوئه در منطقه آوموری که در شمال قرار دارد دستور کمک به ۱۳ هزار ساکن اين شهر را داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> زلزله شديد در ژاپن بر بازار بورس اين کشور نيز تأثيرات گسترده&zwnj;ای داشت. شاخص ارزش ۲۲۵ سهام برجسته ۶۳۳,۹۴ امتياز را از دست داده&zwnj; است.</p> <p><br /> تلويزيون ژاپن خبر داد در منطقه می&zwnj;ياگی جنازه نزديک به ۲۰۰۰ نفر که بر اثر زلزله و سونامی جان خود را از دست داده بودند پيدا شد.</p> <p><br /> بر اساس اظهارات شاهدان عينی، شير، آب آشاميدنی، نان و برنج در محله&zwnj;هايی از توکيو تقريبأ ناياب شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> زلزله ژاپن شدید&zwnj;ترین زمین&zwnj;لرزه در مدت ۱۴۰ سال اخیر در جزایر اين کشور است. بر اساس برآورد موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان&zwnj;شناسی در ایتالیا این زلزله، زمین را به میزان ۱۰ سانتی&zwnj;متر در مدار خود جابجا کرده است. در سه روز گذشته دست کم ۱۵۰ پس لرزه نیز در ژاپن ثبت شده است. <br /> <br /> برخی گزارش&zwnj;ها حاکی از تخریب کامل ۳۴۰۰ واحد مسکونی است، ده&zwnj;ها روستا و شهرک در اثر سونامی زیر آب رفته&zwnj;اند و چهار قطار مسافربری و یک کشتی ناپدید شده&zwnj;اند. <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در ادامه زلزله ژاپن، دو انفجار جديد بامداد امروز در ساختمان رآکتور شماره سه مرکز هسته‌ای فوکوشيما رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت ژاپن خطر نشت مواد راديواکتيو را «ضعيف» اعلام کرده است. با اين حال انفجارهای پی‌درپی در اين مرکز هسته‌ای همچنان نگرانی‌های جدی بين‌المللی را برانگيخته است.

مسئولان مرکز هسته‌ای فوکوشيما گفته‌اند سيستم خنک‌کننده رآکتور سوم اين نيروگاه از کار افتاده است و و متخصصان مشغول تعمير آن هستند.

انفجار امروز صبح در رأکتور شماره سه موجب زخمی شدن ۱۱ نفر شده است که حال يکی از آنان وخيم است.

اين در حالی است که ظهر امروز به وقت محلی؛ آژانس خبری ژی‌ژی ژاپن اعلام کرد که سيستم خنک‌کننده رأکتور شماره دو مرکز هسته‌ای فوکوشيما (يک) خراب است.

وزير استراتژی ملی ژاپن گفته است که آژانس ايمنی هسته‌ای ژاپن تلاش می‌کند مانع از وقوع فاجعه هسته‌ای ديگری چون چرنوبيل شود.

در منطقه فاجعه زلزله، امدادگران به تلاش بيشتر خود برای يافتن بازماندگان ادامه می‌دهند.

به گفته پليس، در اطراف سندای، آمار رسمی کشته‌شدگان به ۱۵۹۷ نفر رسيده است. بنا بر بيانيه سازمان ملل متحد اولويت بر نجات ۵۹۰ هزار نفر است.

ظهر امروز دوشنبه ۱۴ مارس هشدار وضعيت اضطراری سونامی در کناره شمال شرقی ژاپن بار ديگر اعلام شد.

مقامات بندر هاشينوئه در منطقه آوموری که در شمال قرار دارد دستور کمک به ۱۳ هزار ساکن اين شهر را داده‌اند.

زلزله شديد در ژاپن بر بازار بورس اين کشور نيز تأثيرات گسترده‌ای داشت. شاخص ارزش ۲۲۵ سهام برجسته ۶۳۳,۹۴ امتياز را از دست داده‌ است.

تلويزيون ژاپن خبر داد در منطقه می‌ياگی جنازه نزديک به ۲۰۰۰ نفر که بر اثر زلزله و سونامی جان خود را از دست داده بودند پيدا شد.

بر اساس اظهارات شاهدان عينی، شير، آب آشاميدنی، نان و برنج در محله‌هايی از توکيو تقريبأ ناياب شده‌اند.

زلزله ژاپن شدید‌ترین زمین‌لرزه در مدت ۱۴۰ سال اخیر در جزایر اين کشور است. بر اساس برآورد موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان‌شناسی در ایتالیا این زلزله، زمین را به میزان ۱۰ سانتی‌متر در مدار خود جابجا کرده است. در سه روز گذشته دست کم ۱۵۰ پس لرزه نیز در ژاپن ثبت شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از تخریب کامل ۳۴۰۰ واحد مسکونی است، ده‌ها روستا و شهرک در اثر سونامی زیر آب رفته‌اند و چهار قطار مسافربری و یک کشتی ناپدید شده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.