ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام رسمی حضور ایران در گفت‌وگوهای صلح سوریه

چهار روز مانده به آغاز گفت‌وگوهای صلح سوریه در شهر «آستانه» قزاقستان، وزارت خارجه ایران اعلام کرد که هیئت نمایندگی ایران به ریاست حسین جابری‌انصاری در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که هیئت جمهوری اسلامی به ریاست حسین جابری‌انصاری، معاون وزیر خارجه در گفت‌وگوهای صلح سوریه در شهر «آستانه» شرکت می‌کند.

هیئت جمهوری اسلامی به ریاست حسین جابری‌انصاری، معاون وزیر خارجه در گفت‌وگوهای صلح سوریه در شهر «آستانه» شرکت می‌کند

وزارت خارجه ایران، جمهوری اسلامی را به‌عنوان «یکی از مبتکران برگزاری مذاکرات آستانه» نام برده و این مذاکرات را فرصتی برای گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفان برای رسیدن به یک راه حل سیاسی، جهت پایان دادن به جنگ و بحران انسانی در این کشور دانسته است.

ایران در روزهای اخیر رایزنی‌هایی با رمزی عزالدین رمزی معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، میخائیل باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و فیصل مقداد معاون وزیرخارجه سوریه داشت.

مذاکرات درباره سوریه به ابتکار روسیه و ترکیه در دو روز ۲۳ و ۲۴ ژانویه / ۴ و ۵ بهمن در «آستانه»، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد و در آن نمایندگان رژیم بشار اسد و شورشیان به‌گفت‌وگو خواهند نشست.

در دو روز گذشته مقامات جمهوری اسلامی، از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه، علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور آمریکا در مذاکرات «آستانه» به‌شدت مخالفت کردند.

این در حالی بود که روسیه و ترکیه، دو کشوری که در ماه دسامبر با ایران درباره پیشبرد مذاکرات سوریه به توافق رسیده بودند، از حضور آمریکا در این مذاکرات استقبال کرده بودند.

روز دوشنبه ۱۶ ژانویه / ۲۷ دی نیز گروه‌های شورشی سوریه پس از ساعت‌ها گفت‌وگو با نمایندگان دولت ترکیه موافقت کردند که در مذاکرات «آستانه» شرکت کنند. شورشیان مذاکرات آستانه را سکویی برای از سرگیری مذاکرات صلح ژنو که تاکنون بی‌نتیجه مانده است، می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ولی وقیح

    ایران سخت مخالف مذاکره است ولی مستقیم نمیگه. وگرنه بدون آمریکا هیچ ابتکاری به جایی نمیرسه